Nejlevnější auta mají v Dánsku, Finsku a Maďarsku

  14:55aktualizováno  14:55
Polsko přestalo být rájem levných nových automobilů. Ze zprávy Evropské komise vyplývá, že nejnižší ceny nových vozů jsou nyní v Dánsku, Finsku a Maďarsku. Napsal dnes polský deník Gazeta Wyborcza.

Automobilka Fiat vyrábí v Polsku malou pandu | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Před rozšířením Evropské unie nabízely automobilové koncerny v Polsku u 29 z 90 nových modelů nejnižší velkoobchodní ceny.

Současný obraz trhu je úplně jiný. Podle informací Evropské komise se šest z 87 typů aut prodává nejdráže právě v Polsku.

Prodej nových vozů v zemi roste jen pozvolna. V roce 2005 Poláci koupili 235 300 nových automobilů, loni prodej vzrostl o 1,5 procenta, píše list. Prodejci si stěžují na málo zákazníků a zákazníci na vysoké ceny.

V současnosti jedno z nejlevnějších aut v Evropě, v Rumunsku vyráběná Dacia Logan, se v Německu prodává za 7200 eur, v Polsku je zhruba o 220 eur dražší.

Levnější v jiných zemích je také Škoda Fabia, za níž v Polsku zákazník zaplatí 10 394 eur, ve Franci 9644 eur a v Řecku 9340 eur.

Strmý růst cen automobilů v Polsku je hlavně důsledkem posilujícího kurzu zlotého vůči euru. Ceny vozů ve zlotém se vlastně nezměnily. Polsko se tak nepozorovaně stalo pro řidiče drahou zemí v Evropské unii, uvádí deník.

Koncerny se brání, že ve zprávě Evropské komise se porovnávají katalogové ceny, které neodpovídají nabídkám v autosalónech.

Deník upozorňuje, že přivézt si vůz z jiné země se však nemusí nakonec vyplatit. Pokud se někdo rozhodne koupit vůz třeba v Maďarsku, musí počítat nejen s převozem, ale také s různými daněmi.

Autor:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda CR-V Hybrid

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V...

Další z rubriky

VIDEO: Malíř žaluje Škodovku kvůli designu SUV

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Ve sporu mezi malířem a designérem Vladem Vovkaničem a společností Škoda Auto ohledně autorských práv na design modelů...

Autofotka týdne: nový Bentley Continental GT Convertible v detailech

Automobilka Bentley představila v Mnichově nový Continental GT Convertible

Britská automobilka Bentley ukázala v mnichovské TonHalle novou generaci modelu Continental GT Convertible. Jako jediná...

Hloupá překážka: chybí jednotný systém dobíjení elektromobilů

Kia Soul EV

Elektromobilita je hlavně z pohledu evropských úředníků prezentována jako jediná správná cesta automobilového průmyslu....

Najdete na iDNES.cz