Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlevnější auta mají v Dánsku, Finsku a Maďarsku

  14:55aktualizováno  14:55
Polsko přestalo být rájem levných nových automobilů. Ze zprávy Evropské komise vyplývá, že nejnižší ceny nových vozů jsou nyní v Dánsku, Finsku a Maďarsku. Napsal dnes polský deník Gazeta Wyborcza.

Automobilka Fiat vyrábí v Polsku malou pandu | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Před rozšířením Evropské unie nabízely automobilové koncerny v Polsku u 29 z 90 nových modelů nejnižší velkoobchodní ceny.

Současný obraz trhu je úplně jiný. Podle informací Evropské komise se šest z 87 typů aut prodává nejdráže právě v Polsku.

Prodej nových vozů v zemi roste jen pozvolna. V roce 2005 Poláci koupili 235 300 nových automobilů, loni prodej vzrostl o 1,5 procenta, píše list. Prodejci si stěžují na málo zákazníků a zákazníci na vysoké ceny.

V současnosti jedno z nejlevnějších aut v Evropě, v Rumunsku vyráběná Dacia Logan, se v Německu prodává za 7200 eur, v Polsku je zhruba o 220 eur dražší.

Levnější v jiných zemích je také Škoda Fabia, za níž v Polsku zákazník zaplatí 10 394 eur, ve Franci 9644 eur a v Řecku 9340 eur.

Strmý růst cen automobilů v Polsku je hlavně důsledkem posilujícího kurzu zlotého vůči euru. Ceny vozů ve zlotém se vlastně nezměnily. Polsko se tak nepozorovaně stalo pro řidiče drahou zemí v Evropské unii, uvádí deník.

Koncerny se brání, že ve zprávě Evropské komise se porovnávají katalogové ceny, které neodpovídají nabídkám v autosalónech.

Deník upozorňuje, že přivézt si vůz z jiné země se však nemusí nakonec vyplatit. Pokud se někdo rozhodne koupit vůz třeba v Maďarsku, musí počítat nejen s převozem, ale také s různými daněmi.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.