Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlevnější auto světa se představuje: Tata Nano

  10:07aktualizováno  11:12
Indická společnost Tata Motors dnes představila svůj superlevný osobní automobil, který by měl pro masový automobilismus v Indii být podobným impulzem jako v poválečné Evropě Volkswagen Brouk nebo Fiaty 500 a 600. Model Nano se začne prodávat během tohoto roku za 100 000 rupií, tedy asi 45 000 korun.

Tata Nano - Ratan Táta představuje superlevný vůz Tata Nano | foto: ČTK

Dlouho očekávaný nejlevnější automobil světa předvedl na autosalonu Auto Expo v Dillí šéf společnosti Ratan Tata. Firma slíbila konkrétní cenu již před pěti lety, i když tehdy byly ceny surovin mnohem nižší. "Slib je slib," prohlásil dnes Tata.

Nano (italsky "trpaslík", "skřítek") je čtyřdvéřový a čtyřsedadlový hatchback, jehož základní verze bude mít motor o obsahu 623 kubických centimetrů. 33konový dvouválec vybavený vícebodovým vstřikováním paliva je uložený vzadu a pohání kola zadní nápravy.

INTERNETOVÁ PREZENTACE TATY NANO (anglicky)

Cena vozu bude téměř o polovinu nižší než dosud nejlevnější vůz na zdejším trhu, minivůz Maruti 800, a jen dvakrát vyšší než základní cena motorky o obsahu 100 kubických centimetrů.

Na výběr bude ze standardní a luxusní verze 3,1 metru dlouhého, metr a půl širokého a 1,6 metru vysokého auta. Světlá výška nana byla přizpůsobena stavu indických silnic.

Tata uvedl, že Nano bude na indických silnicích, kde dominují motorky a skútry, vůz s nejnižšími emisemi a bude splňovat požadované bezpečnostní normy. Jeho spotřeba bude asi pět litrů na 100 km.

Nutno dodat, že požadavky indického trhu na bezpečnost jsou diametrálně odlišné od těch evropských. Tata tedy zdůrazňuje, že nové lidové auto má například deformační zóny nebo bezpečnostní pásy. Za bezpečnostní prvek jsou považovány i bezdušové pneumatiky.

Společnost Tata Motors je původně výrobcem nákladních vozů a osobní automobily produkuje teprve deset let. O jejích ambicích svědčí i to, že je největším kandidátem na koupi britských luxusních značek Jaguar a Land Rover od americké firmy Ford. Vývoj nana trval čtyři roky.

Tata NanoTata NanoTata Nano



Tata Nano


Autoři: ,




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.