Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlevnější auto světa Tata Nano míří do Evropy za 130 tisíc

aktualizováno 
Indická automobilka Tata přivezla do Ženevy evropskou verzi svého superlevného vozítka Nano. Představená modifikace má splňovat evropské bezpečnostní a emisní normy. Cena by se měla pohybovat okolo 5 000 eur.

Tata Nano Europa | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nano by se mělo začít v Indii vyrábět koncem tohoto měsíce. "Po problémech s lokalitou nového výrobního závodu musela být výroba omezena v jednom ze stávajících závodů pouze na malé série," řekl německému Bildu Ratan Tata, ředitel koncernu Tata Group.

"Nové nano by mělo být k dispozici jak s benzinovým, tak s naftovým motorem," prozradil Tata. V první fázi by mělo malé nano stát okolo 1 600 eur nebo 2 000 dolarů. "Slíbili jsme, že nano bude stát do 2 000 dolarů, a slib dodržíme – alespoň na začátku výroby a po omezenou dobu," dodal Tata.

Daní za nízkou pořizovací cenu jsou však parametry vozu – nano bude pohánět pouze dvouválec o výkonu 33 koní, který rozpohybuje "prcka" maximálně rychlostí 105 km/h. Zákazníci budou také muset zapomenout na hodně běžných položek standardní výbavy běžných vozů, třeba na rádio či klimatizaci.

Čtyřmístné auto o délce pouhých 3,1 metru váží jen 580 kilogramů. Spotřeba okolo pěti litrů tak není žádným překvapením.

Evropská verze přijde na více než dvojnásobek

Jak se Indové poperou s požadavky evropského trhu? Vládce Tata Group každopádně chce nejlevnější auto světa prodávat i v Evropě. Na ženevském autosalonu automobilka představila modifikovanou verzi, která má být na úrovni evropských bezpečnostních a emisních standardů. Prodejní cena by měla startovat na hranici pěti tisíc eur. "Chceme ale nejdříve sloužit indickému trhu a prodat 500 000 až milion těchto automobilů za rok," uzavřel Tata.

Tata Nano Europa

Tata Nano Europa

Nano sráží cenu ojetin v Indii

Tata Nano působí i na indický trh s ojetinami, píše server just-auto. Ceny ojetých malých aut klesly na indickém trhu během několika málo dní o 15-20 procent, píše renomovaný automobilový magazín. Indické noviny to pojmenovaly jako "nano efekt".

Autoři: ,




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.