Nejlevnější Octavie testy nevyhrávají

-
Že nejslabší benzinové motory v ceníku Octavie nejsou žádnou dírou do světa, dokázal nejen srovnávací test, který přinášíme v této příloze A uto Moto, ale i květnový srovnávací test MF DNES,kdy motor 1,4 zápolil o vítězství s naftovou Octavií 1,9 SDI. Stejně jako u motoru 1,6 (55 kW) neoslnila ani spotřeba čtrnáctistovky,která se v průměru pohybovala okolo sedmi litrů benzinu na sto kilometrů. Diesel byl o dva litry paliva na sto kilometrů střídmější. Motor 1,4 je ještě méně dynamický než slabší verze šestnáctistovky (v nabídce je i moderní, ale dražší stokoňová verze), výrobce udává zrychlení Octavie 1,4 z klidu na stovku za zhruba osmnáct vteřin. S motorem 1,6 (55 kW) má Octavia dosáhnout stejné rychlosti za 14,4 vteřiny,měření ve zkušebně ÚSMD však ukázalo údaj 17,3 vteřiny.