Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlevnější verze Škody Yeti se bude prodávat za 360 tisíc korun

  10:17aktualizováno  14:45
Nejlevnější provedení terénního modelu Škoda Yeti bude stát 359 800 korun. Turbodiesel bude o sto tisíc dražší. Prodeje odstartují v červenci. Nová škodovka do lehkého terénu se svou cenu dozvěděla na autosalonu v Brně, který dnes otevírá.

Škoda Yeti na autosalonu v Brně | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Mladoboleslavská automobilka odtajnila cenu svého pátého modelu na dnešní tiskové konferenci v Brně.

Základní cena je nakonec o něco nižší, než se očekávalo. Yeti s motorem 1.2 TSI a pohonem pouze předních kol bude v prodeji již za 359 800 korun. Na nejlevnějšího yetiho ale budou muset zákazníci počkat.

Zpočátku půjde objednávat dražší verze 1.8 TSI nebo 2.0 TDI 125 kW. Ty tvoří špičku motorové nabídky a jsou k dispozici vždy s pohonem všech kol.

Škoda Yeti na autosalonu v Brně

Později dorazí do prodeje nejen motor 1.2 TSI, ale i další dvě varianty vznětového dvoulitru s výkonem 103 a 81 kW. Základní dvoulitrový turbodiesel spolupracující s šestistupňovou manuální převodovkou přijde na 459 800 korun a bude mít opět standardně pohon všech kol.

Základní, nejlevnější verze bude mít šestistupňovou manuální převodovku, ve výbavě bude mimo jiné stabilizační systém ESP, čtyři airbagy, elektricky ovládaná okna a zrcátka, variabilní zadní sedadla a příprava na autorádio. Dieselová verze bude mít navíc automatickou klimatizaci Climatic.

Výroba yetiho běží v Kvasinách už od 12. května a první vozy si zákazníci z autosalonů odvezou počátkem července. Čekací lhůta by měla být asi dva měsíce.

Prodeje odstartují nejprve na českém a německém trhu, v dalších zemích bude yeti ke koupi po prázdninách.

Levnější, než se čekalo

Cena základního modelu je nižší, než odborníci očekávali. Nejčastější odhady se pohybovaly lehce pod 400 000 Kč.

Přímými konkurenty 4,2 metru dlouhého auta by mohly podle automobilky být například Kia Sportage, Nissan Quashqai, Toyota RAV4 nebo Suzuki Grand Vitara. Zatímco kia začíná na ceně 445 000 Kč, Grand Vitara vyjde na téměř půl milionu a za RAV 4 si zájemce musí ještě 120 000 připlatit. Konkurenti však většinou v základní verzi disponují motory s větším objemem a pestřejší základní výbavou.

Podle analytika Cyrrusu Jana Procházky bude Yeti konkurovat spíše menším vozům, jako je Suzuki SX4 a Kia Soul, které se pohybují v podobných cenových relacích, i když v porovnání s motorem 1,2 jsou spíše levnější.

"Očekával jsem, že bude Škoda preferovat nějakou hezčí zaváděcí cenu zejména u čtyřkolky. Každopádně je vidět, že nyní díky evropskému šrotovnému není tlačena do žádné zákaznicky podbízivé cenové soutěže. Uvidíme, na kolik toto auto přijde u konkrétních prodejců, jejichž prodejní marže je možné formovat," dodal.

Yeti se ještě nezačal prodávat a už vzbuzuje zájem i mezi prodejci ojetin. "Zájem o vůz Škoda Yeti očekáváme velký, srovnatelný s modely Fabia a Octavia," uvedl ředitel komunikace autobazarů AAA Auto Vladan Crha.





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.