Škoda Yeti na autosalonu v Brně | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nejlevnější verze Škody Yeti se bude prodávat za 360 tisíc korun

  • 324
Nejlevnější provedení terénního modelu Škoda Yeti bude stát 359 800 korun. Turbodiesel bude o sto tisíc dražší. Prodeje odstartují v červenci. Nová škodovka do lehkého terénu se svou cenu dozvěděla na autosalonu v Brně, který dnes otevírá.

Mladoboleslavská automobilka odtajnila cenu svého pátého modelu na dnešní tiskové konferenci v Brně.

Základní cena je nakonec o něco nižší, než se očekávalo. Yeti s motorem 1.2 TSI a pohonem pouze předních kol bude v prodeji již za 359 800 korun. Na nejlevnějšího yetiho ale budou muset zákazníci počkat.

Zpočátku půjde objednávat dražší verze 1.8 TSI nebo 2.0 TDI 125 kW. Ty tvoří špičku motorové nabídky a jsou k dispozici vždy s pohonem všech kol.

Škoda Yeti na autosalonu v Brně

Později dorazí do prodeje nejen motor 1.2 TSI, ale i další dvě varianty vznětového dvoulitru s výkonem 103 a 81 kW. Základní dvoulitrový turbodiesel spolupracující s šestistupňovou manuální převodovkou přijde na 459 800 korun a bude mít opět standardně pohon všech kol.

Základní, nejlevnější verze bude mít šestistupňovou manuální převodovku, ve výbavě bude mimo jiné stabilizační systém ESP, čtyři airbagy, elektricky ovládaná okna a zrcátka, variabilní zadní sedadla a příprava na autorádio. Dieselová verze bude mít navíc automatickou klimatizaci Climatic.

Výroba yetiho běží v Kvasinách už od 12. května a první vozy si zákazníci z autosalonů odvezou počátkem července. Čekací lhůta by měla být asi dva měsíce.

Prodeje odstartují nejprve na českém a německém trhu, v dalších zemích bude yeti ke koupi po prázdninách.

Levnější, než se čekalo

Cena základního modelu je nižší, než odborníci očekávali. Nejčastější odhady se pohybovaly lehce pod 400 000 Kč.

Přímými konkurenty 4,2 metru dlouhého auta by mohly podle automobilky být například Kia Sportage, Nissan Quashqai, Toyota RAV4 nebo Suzuki Grand Vitara. Zatímco kia začíná na ceně 445 000 Kč, Grand Vitara vyjde na téměř půl milionu a za RAV 4 si zájemce musí ještě 120 000 připlatit. Konkurenti však většinou v základní verzi disponují motory s větším objemem a pestřejší základní výbavou.

Podle analytika Cyrrusu Jana Procházky bude Yeti konkurovat spíše menším vozům, jako je Suzuki SX4 a Kia Soul, které se pohybují v podobných cenových relacích, i když v porovnání s motorem 1,2 jsou spíše levnější.

"Očekával jsem, že bude Škoda preferovat nějakou hezčí zaváděcí cenu zejména u čtyřkolky. Každopádně je vidět, že nyní díky evropskému šrotovnému není tlačena do žádné zákaznicky podbízivé cenové soutěže. Uvidíme, na kolik toto auto přijde u konkrétních prodejců, jejichž prodejní marže je možné formovat," dodal.

Yeti se ještě nezačal prodávat a už vzbuzuje zájem i mezi prodejci ojetin. "Zájem o vůz Škoda Yeti očekáváme velký, srovnatelný s modely Fabia a Octavia," uvedl ředitel komunikace autobazarů AAA Auto Vladan Crha.

, ,