Nejluxusnější škodovka je bezpečná, ale drahá

Škoda Octavia kombi 1.8 T 4x4 ve výbavě Laurin & Klement stojí více než 800 tisíc korun, nic dražšího ceník škodovek nenabízí. Vůz má úctyhodný výkon, vysokou bezpečnost i dost místa pro cestující na předních sedadlech, stejně jako pro zavazadla v objemném kufru. Nedostatky? Malý komfort na zadních sedadlech.

Nejdražší škodovka má interiér vyvedený ve světle hnědé kůži. Té nelze upřít eleganci, ale bohužel ani velký sklon ke znečištění. Ke koženým potahům patří i koberce, které mění barvu s rychlostí odpovídající právě panujícímu počasí. Kromě noblesních potahů má osmisetisícová octavia na palubní desce také plastové doplňky imitující dřevo, hlavní ukazatele na přístrojové desce zdobí chrom.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Škoda Octavia  
můžete koupit na www.automodul.cz

Do základní výbavy Octavie 4x4 v nejexkluzivnější výbavě patří i dešťový senzor, který stěrače spouští v takových intervalech, aby řidič dobře viděl z vozu. Nechybí CD měnič ani elektronická klimatizace. Top model z Mladé Boleslavi nabízí kromě komfortu také bezpečnost.

O tu se stará náhon všech kol, fungující na principu spojky Haldex. Při běžné jízdě motor pohání přední kola a zadní se přidají, až když přední ztrácejí pevný kontakt s vozovkou. V základní výbavě Škody Octavia kombi 1.8 T L&K je elektronický stabilizační program ESP.

Ten se stará o to, aby se vůz nedostal do smyku ani při extrémních manévrech. Systém pohonu všech kol autu přidal na váze a současně ubral na rychlosti. Navíc koncepce 4x4 zmenšuje prostor pro zavazadla. Ani jedno však octavii v testu MF DNES zásadněji nevadilo.

Z obrovského kufru sice ubylo 100 litrů, nicméně i tak nabízí Octavia kombi 4x4 jeden z největších zavazadlových prostorů mezi vozy nižší střední, ale i střední třídy. Motor 1.8 T o výkonu 150 koní si hravě ví rady i s pohonem 4x4. Důkazem jsou výsledky měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD): testovaný vůz kombi zrychloval z klidu na stovku za něco přes deset vteřin, octavia bez pohonu všech kol potřebuje k dosažení stejné rychlosti o dvě vteřiny méně.

Výrobce tvrdí, že Octavia 1.8 T spotřebuje ve verzi 4x4 v průměru o litr více benzinu na 100 kilometrů než její sestra bez poháněných zadních kol. A výsledky v testu MF DNES? Ve městech vůz bral kolem deseti litrů, na dálnici osm a půl litru na 100 kilometrů. Při jízdě mimo město se potvrdilo, jak moc spotřeba paliva závisí na stylu jízdy.

Při poklidném cestování se octavia spokojila se šesti a půl litry benzinu, zatímco při častém předjíždění se spotřeba vyšplhala až k 11 litrům na 100 kilometrů. Při razantní jízdě vyšly najevo výborné dynamické vlastnosti motoru 1.8 s turbem.

Martin Kovář, který hodnotí testované vozy zkušeností řidiče na vozíku, pochválil kufr Octavie kombi 4x4: "I když je menší než u běžné verze, stále zbývá obrovský prostor. A dno kufru je u verze 4x4 zarovnáno s nárazníkem, což je praktické nejen pro handicapovaného pasažéra."

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 9
Převodovka 9
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 5
Využití kufru 8
Výhled z vozu 7

Podvozek
Jízdní vlastnosti 10
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 9
Brzdy 10
Poznámka:min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 10,6
Zrychlení 0-400 m (s) 17,2
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 8,7
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 16,0
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 26,8
Pramen: ÚSMD

Očima designéra
Octavii Laurin & Klement považuji za luxus, jehož hodnota nepřetrvá déle než rok a pak na něj budou motoristé hledět tak, jako dnes na felicii s koženým čalouněním. Příchodem třetí modelové řady, která se nedávno na autosalonu v Ženevě představila jako Montreux, totiž dostane tato octavie konkurenta z jiné váhové kategorie. Minimálně zákazníky, kteří netrvají sice na elegantním, ale ne zrovna praktickém koženém čalounění a světlém interiéru, větší vůz osloví spíš. A dřevěné doplňky? Sice rovněž zvyšují dojem luxusu, ale podle mého soudu jdou až za hranice možností, které octavii propůjčuje její současný image.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Nejluxusnější škodovka je bezpečná, ale drahá Škoda Octavia kombi 1.8 T 4x4 L & K bude počtem prodaných kusů tvořit pouze zlomek celkového obchodu mladoboleslavské Škody Auto. Jejím úkolem je ještě více pozdvihnout image značky. Pohon 4x4 je vhodný víc k benzinovému provedení než k dieselu. To se projeví i na trhu ojetin, kde ztráta hodnoty tohoto rychlíku nebude ve srovnání s ostatními modely škodovky výrazně větší. Výbava L & K podstatný vliv na cenu ojetiny mít také nebude. Dvojnásob to bude platit po pěti letech provozu, kdy hodnota automobilu klesne zhruba na 390 tisíc korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovníkem redakce

Škoda Octavia kombi 4x4 1.8 T Laurin&Klement

Škoda Octavia kombi 4x4 1.8 T Laurin&Klement

Škoda Octavia kombi 4x4 1.8 T Laurin&Klement

Škoda Octavia kombi 4x4 1.8 T Laurin&Klement

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč
Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč

Každý týden můžete získat zajímavé balíčky od značek Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč. Hrajte s námi a získejte hlavní výhru, balíček s...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...