Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejméně rizikový bývá starší chopper

aktualizováno 
-
Na tuzemském trhu ojetin se v největší míře prodávají motocykly v ceně od 50 000 do 200 000 korun. Kupují je většinou lidé mezi dvacítkou a třicítkou věku, byť poslední dobou přibývá zájemců z řad čtyřicátníků i padesátníků.

Pokud se týká technického stavu, bývají nejméně rizikové choppery. Ve srovnání s jinými motocykly za sebou mívají méně pernou službu a méně havárií, více naopak stojí - obvykle od 90 000 do 220 000 korun. Následují endura v nejobvyklejších cenách mezi 60 000 a 200 000 korunami, které jsou nejpříznivější ve finančních nárocích na opravy a údržbu. Pozor na stroje, které využívali lidé sportovního ražení. Nejkomplikovanější, v údržbě a opravách nejnáročnější a současně při koupi nejdražší jsou sportovní stroje. Cena ještě přijatelné ojetiny začíná na 90 000 a u kvalitních exemplářů se blíží až ke 300 000 korun.

Motocykly pro začátečníky

"Za začátečníka považuji jezdce, který má za sebou zkušenost s malým motocyklem. Měl by sedlat nanejvýš pětistovku či šestistovku," radí pražský prodejce motorek Martin Kříž. Ze strojů vhodných pro méně zkušené jezdce doporučuje například Suzuki GS 500, Yamahu XJ 600, Hondu CB 500 či Kawasaki ER5. "Jedná se o poměrně rozšířené motocykly, které se dají sehnat bez větších problémů. Například Suzuki GS 500 z roku 1993 bývá za 70 000 až 90 000 korun," konstatuje Martin Kříž.

Motocykly do 50 000 korun

"Budou to buď bouračky nebo staré motorky kolem ročníku výroby 1980," konstatuje Martin Kříž a upozorňuje, že výjimkou z daných mezí budou solidní a pro začátečníky velmi vhodné stroje Jaw a 350 roku výroby 1995 za 20 000 až 30 000 korun či MZ 250 za 20 000 nebo MZ 150 za 15 000 korun. Z nabídky věhlasnějších značek vybírá třeba Kawasaki Z 550, Suzuki GS 400 nebo Hondu CB 400 či Hondu CB 750.

Motocykly do 100 000 korun

"Nejprodávanější z ojetin. Ale pozor, půjde o deset až 15 roků staré a hodně jeté motorky," upozorňuje Martin Kříž. Zájemce by neměl věřit, že mají najeto 20 tisíc až 30 tisíc kilometrů. "Je dobré počítat s tím, že motorky ročně absolvují v průměru sedm tisíc kilometrů," tvrdí Martin Kříž. K nejoblíbenějším reprezentantům kategorie patří Yamaha FZR 1000 do ročníku 1990, Yamaha FJ 1200, Yamaha FZR 600, Suzuki GSX 750 kolem roku výroby 1990, Suzuki GS 500, Honda CBX 750, Honda CBR 1000 do roku 1990 a Honda VFR 750 kolem ročníku 1990.

Motocykly do 200 000 korun

Do uvedené částky se cenou často vejdou některé nové stroje, takže mezi ojetinami dané třídy už jsou velmi kvalitní, rok či dva staré motocykly. "Při zájmu o takovou motorku už kupec může mít značné nároky," míní Martin Kříž a z vyhledávaných kusů jmenuje Yamahu XT 600, Yamahu XJR 1200, Yamahu XV 1100, Yamahu XV 750, Yamahu V-max nejméně deset roků starou, Suzuki VS 800, Hondu VT 1100 a Hondu VT 600.

Motocykly nad 200 000 korun

"Pokud by se mělo jednat o japonskou produkci, lze v dané cenové kategorii očekávat už velmi kvalitní a zánovní stroje, někdy téměř nejeté. Naopak například Harley Davidson se pod 200 000 korun prakticky nenajde," uvádí Martin Kříž. K nejvyhledávanějším exemplářům patří roční Yamaha V-max za zhruba 280 000 korun, Yamaha YZF 1000 Thunder Ace roku výroby 1997 v ceně od 200 000 korun do ročníku 1999 za 260 000 korun, Yamaha R1 za 280 000 korun, Honda CBR 900, Honda Gold Wings 1500 za více než 250 000 korun a třeba i Harley Davidson s motory 1338 za cenu kolem 300 000 korun.

Starší motocykly - zajímavosti

"Mnohdy o nich platí, že čím jsou starší, tím jsou zajímavější. Často za ně lze získat - jsou-li v perfektním stavu - kolem 200 000 korun," informuje Martin Kříž a z motocyklů zmíněného ražení jmenuje například šestiválcovou Hondu CBX 1000, průkopníka čtyřválcových motocyklů Hondu CB 750 Four, vyráběnou od roku 1968 a v současnosti prodávanou za částky kolem 100 000 korun či Yamahu XS 650 z let 1969 až 1981 za 70 000 až 80 000 korun.


Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.