Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejmenší auto na světě pro čtyři lidi přijede do konce roku

aktualizováno 
Prostorové zázraky umí konstruktéři Toyoty. Na tři metry délky nacpali čtyři cestující (tři dospělé a jedno dítě). Auto jménem IQ doplní smečku malých toyot (Aygo, Yaris) do konce roku.

Toyota IQ | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Před půl rokem byla mikrotoyota pojmenovaná IQ jedním z nejobletovanějších exponátů autosalonu ve Frankfurtu. V Ženevě se chytrá malá toyota představuje ve své skorosériové verzi.

Viceprezident společnosti Toyota Motor Europe Andrea Formica na autosalonu slíbil, že se na evropských silnicích objeví koncem roku.

Auto není dlouhé ani tři metry (přesněji 2 985 milimetrů) a vejdou se do něj čtyři lidé. IQ má kolo v každém rohu, rozvor natáhli konstruktéři na dva metry, vysoké je metr a půl. Kola mají průměr šestnáct palců.
 
"Rozmístění sedadel je nastaveno tak, aby ve voze mohli jet tři dospělí a jedno dítě, které se usadí za řidiče. Jde tak o nejmenší auto na světě pro čtyři osoby," řekl Formica.

Přestože velikost auta by mohla svádět k otázkám bezpečnosti, Formica podobné spekulace odmítá. "Je stavěno tak, aby v testech Euro NCAP dosáhlo pěti hvězdiček," podotkl.

Ve voze bude benzinový motor o obsahu jednoho litru, který vyvíjela Yamaha, uvažuje se i o naftové verzi. Auto by mělo produkovat 99 gramů oxidu uhličitého na kilometr.

Toyota IQ se bude vyrábět v Japonsku. První vozy by měly brány automobilky opustit v posledním čtvrtletí letošního roku, na evropské silnice se dostanou ještě letos. V roce 2009 plánuje automobilka vyrobit 100 000 kusů Toyoty IQ.

Celkově loni japonská společnost Toyota Motor vyrobila rekordních 9,498 milionu vozů, čímž předstihla amerického konkurenta General Motors na čele světového žebříčku. V prodeji vozů ale stále těsně vede GM, která loni prodala 9 369 524 vozů, zatímco prodej Toyoty činil 9 366 418 vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.