Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejmenší BMW odkládá střechu

  12:00aktualizováno  12:00
Jedničková rodina BMW už má čtyři členy. Nejnověji se představuje kabriolet. S plátnem nad hlavou budete ve 135i cabrio na stovce za 5,6 sekundy.

BMW 1 cabrio | foto: BMW

Pouze týden po skončení frankfurtského autosalonu, kde BMW představilo jedničkové kupé, přijíždí z Mnichova další novinka řady jedna.

Čtvrtá varianta nejmenšího "bavoráku" má plátěnou střechu. Malý kabriolet nešel cestou trojkové řady a ostatních střechyprostých aut a nedostal plechovou skládací střechu. Látku ovšem do kufru samozřejmě skládá moderní elektricky ovládaný mechanismus.

V autosalonovém šrumci by její kouzlo nezářilo dostatečně jasně. Proto se jednička se stahovací střechou představuje až nyní.

Pro znalce ale otevřená verze řady jedna úplným překvapením není. Přesně takovéhle auto stálo v roce 2002 v Ženevě na stánku BMW. Koncept nesl označení CS1 a nikoho by asi tenkrát nenapadlo, že z něj vznikne celá modelová řada nejmenších BMW.

Střecha se za hlavy posádky poskládá za 22 sekund, z uzavřeného je elegantní čtyřmístné kabrio možné vytvořit i za jízdy do čtyřicetikilometrové rychlosti.

Když je střecha nahoře, odveze 305 litrů, s větrem ve vlasech se ke čtyřčlenné posádce poskládá 260 litrů věcí. Na délku má 4,36 metru, vysoká je 1,4 a široká 1,7 metru. Rozvor je 2660 milimetrů.

Nechybí nejposlednější speciality jedničkové řady spořící benzin a ovzduší. Systém "efficient dynamics" mimo jiné napovídá kontrolkou řidiči ten nejsprávnější moment pro přeřazení, při čekání na křižovatce vypíná motor funkce start/stop, auto rekuperací využívá energii při brzdění a nechybí ani úsporný elektrický posilovač řízení.

Pro jedničkové kabrio jsou připraveny čtyři motory. Na vrcholu je přeplňovaný šestiválec 3,0 Twin Turbo, který má 306 koní výkonu a zadní gumy trápí 400 newtonmetry krouticího momentu.

135i se rozjede z nuly na stovku za 5,6 sekundy a maximálně uhání elektronicky omezených dvě stě padesát.

Další v nabídce je atmosférický třílitrový šestiválec 218 koní, maximálka je 238 km/h, z nuly na stovku to trvá 6,8 sekund. Čtyřválce jsou dvoulitrové. Benzinové 170 a 143koňové doplňuje volba milovníků nafty: 2,0d 177 koní a 350 Nm.

Koncept BMW CS1 z roku 2002

BMW CS1BMW CS1



Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.