BMW 1 cabrio

BMW 1 cabrio | foto: BMW

Nejmenší BMW odkládá střechu

  • 4
Jedničková rodina BMW už má čtyři členy. Nejnověji se představuje kabriolet. S plátnem nad hlavou budete ve 135i cabrio na stovce za 5,6 sekundy.

Pouze týden po skončení frankfurtského autosalonu, kde BMW představilo jedničkové kupé, přijíždí z Mnichova další novinka řady jedna.

Čtvrtá varianta nejmenšího "bavoráku" má plátěnou střechu. Malý kabriolet nešel cestou trojkové řady a ostatních střechyprostých aut a nedostal plechovou skládací střechu. Látku ovšem do kufru samozřejmě skládá moderní elektricky ovládaný mechanismus.

V autosalonovém šrumci by její kouzlo nezářilo dostatečně jasně. Proto se jednička se stahovací střechou představuje až nyní.

Pro znalce ale otevřená verze řady jedna úplným překvapením není. Přesně takovéhle auto stálo v roce 2002 v Ženevě na stánku BMW. Koncept nesl označení CS1 a nikoho by asi tenkrát nenapadlo, že z něj vznikne celá modelová řada nejmenších BMW.

Střecha se za hlavy posádky poskládá za 22 sekund, z uzavřeného je elegantní čtyřmístné kabrio možné vytvořit i za jízdy do čtyřicetikilometrové rychlosti.

Když je střecha nahoře, odveze 305 litrů, s větrem ve vlasech se ke čtyřčlenné posádce poskládá 260 litrů věcí. Na délku má 4,36 metru, vysoká je 1,4 a široká 1,7 metru. Rozvor je 2660 milimetrů.

Nechybí nejposlednější speciality jedničkové řady spořící benzin a ovzduší. Systém "efficient dynamics" mimo jiné napovídá kontrolkou řidiči ten nejsprávnější moment pro přeřazení, při čekání na křižovatce vypíná motor funkce start/stop, auto rekuperací využívá energii při brzdění a nechybí ani úsporný elektrický posilovač řízení.

Pro jedničkové kabrio jsou připraveny čtyři motory. Na vrcholu je přeplňovaný šestiválec 3,0 Twin Turbo, který má 306 koní výkonu a zadní gumy trápí 400 newtonmetry krouticího momentu.

135i se rozjede z nuly na stovku za 5,6 sekundy a maximálně uhání elektronicky omezených dvě stě padesát.

Další v nabídce je atmosférický třílitrový šestiválec 218 koní, maximálka je 238 km/h, z nuly na stovku to trvá 6,8 sekund. Čtyřválce jsou dvoulitrové. Benzinové 170 a 143koňové doplňuje volba milovníků nafty: 2,0d 177 koní a 350 Nm.

Koncept BMW CS1 z roku 2002

BMW CS1BMW CS1