Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejmenší Hyundai i10 se představuje

  14:30aktualizováno  14:30
Tři metry šedesát dlouhá miniatura dorazí do Evropy příští rok. Bojovat bude bohatou výbavou, velkou nabídkou prostoru a údajně i pětiletou zárukou.

Hyundai i10 | foto: Hyundai

Nový malý hyundai je 3656 milimetrů dlouhý a 1595 milimetrů široký. Rozvor, o kterém výrobce říká, že je na danou kategorii výjimečně dlouhý, je 2380 milimetrů.

"Když kola posunete do rohů karoserie, je uvnitř víc místa pro lidi a náklad," říká Hyundai známou pravdu. A u své novinky ji svědomitě dodržuje.

O pohon se postará 67koňový 1,1litrový "benzíňák", v nabídce bude i s automatickou převodovkou. Maximální krouticí moment 99 newtonmetrů bude za normálních podmínek přenášet na přední kola pětistupňový manuál. Řadicí páka ušetřila místo pro posádku a uskromnila se na středovém panelu přístrojovky.

Italský automagazín Quattroruote slibuje ještě další dva motory: benzinovou 1,2 a naftový motor 1,1, který známe ze spřízněné Kie Picanto.

Pětimístný pětidveřový minihyundai stojí na čtrnáctipalcových kolech. Všechny i10 ve specifikaci pro britský trh dostanou čtyři airbagy, česká verze bude pravděpodobně chudší, samozřejmostí je ABS.

Standardem má být klimatizace. V ceníku má figurovat i prosklená střecha nebo audiosoustava s šesti reproduktory, přehrávající MP3. Do prodeje vyrazí v březnu příštího roku, standardem by podle serveru just-auto měla být pětiletá záruka. Miniaturu hyundaie bude vyrábět indická továrna automobilky.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.