Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejmenší lexus: agresivní koncept má namířeno do výroby

  13:00aktualizováno  13:00
Odmyslete si svalnaté nárazníky a zářivě zlatý lak a vidíte nový lexus. Nejmenší model japonské prémiové značky vypadá nečekaně agresivně. A samozřejmě se dočkáme i hybridní verze. Koncept se představuje na frankfurtském autosalonu, který v neděli končí.

Lexus čeká, že v roce 2010 budou malá auta velikosti BMW 1 nebo Audi A3 představovat největší část trhu s prémiovými automobily. Proto s uvedením nového modelu spěchá. Sériové verze se tedy dočkáme už příští rok. Lexus plánuje, že s LF-Ch osloví především mladší generaci zákazníků.

Pětidveřový hatchback bude v nabídce Lexusu velkou novinkou. Tak malé auto japonská značka nikdy nevyráběla, její nabídka je tvořena většinou jen z klasických sedanů.

Autosalon Frankfurt 2009, všechny články

Na řidiče čeká výrazně asymetricky tvarovaná přístrojová deska a sportovní nízko položené sedadlo. Aby se mohl řidič soustředit na dění na silnici, odstranili designéři všechny zbytečné přístroje a ovladače. Místo nich dostal koncept ovládací systém Lexus Remote Touch, představený poprvé v novém modelu RX 450h, který funguje na podobném principu jako počítačová myš.

Koncept se samozřejmě chlubí hybridním pohonem, který už brzy dostanou všechny modely této japonské značky. Hybridní LF-Ch umí jet pouze na baterky, když jsou prázdné, startuje spalovací motor. Elektromotor pomáhá také při akceleraci. V nabídce budou samozřejmě i verze pouze se spalovacím motorem.

Lexus LF-Ch v číslech
délka x šířka x výška x rozvor 4 300 x 1 790 x 1 400 x 1 790 x 2 600
pneumatiky vpředu 225/35 R 20, vzadu 225/35 R 20

Autor:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.