Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejmenší z kategorie malých aut - Toyota Yaris

  22:03aktualizováno  22:03
- Toyota Yaris na tuzemském trhu právě rozšiřuje nabídku v nejžádanější kategorii malých aut. Základní cenu importér značky Toyota stanovil na necelých dvě stě sedmdesát tisíc korun. Konkurenční Felicie, Punto, Polo nebo Fiesta se dají pořídit i o více než padesát tisíc korun levněji. Na trh se tak dostává relativně drahé auto s dobrým prostorovým řešením a výbornými jízdními vlastnostmi.
Zákazník si však nemůže zvolit sílu motoru, protože se prodává pouze litrový čtyřválec, má sílu osmašedesáti koní a je ve vyšších otáčkách řádně slyšet. Zdvihový objem 998 cm3 sice přináší úsporu při placení nižší sazby povinného ručení, nízký točivý moment devadesát Newtonmetrů je ale cítit především v nižší dynamice ve vyšších rychlostech. Potvrdily to testovací jízdy, které proběhly na jihu Francie. Ukázalo se, že v dlouhých dálničních stoupáních motoru příliš brzy docházel dech.
Vzhledem k výborným jízdním vlastnostem by si Yaris zaloužil motor silnější.
Zájemce o Toyotu se ale může spolehnout na jeden důležitý fakt. Vozy této japonské značky patří podle statistik německých stanic technické kontroly TÜV k nejméně poruchovým, a tak je předpoklad, že ani Yaris nebude častým návštěvníkem servisů.
Nejmenší Toyota je delší než minivozy (jen Ford Ka je o centimetr delší), jeho délka ale nedosahuje rozměrů konkurentů z třídy malých aut. Například Volkswagen Polo je delší o deset centimetrů, Fiat Punto o patnáct a Škoda Felicia o více než pětadvacet centimetrů. Přesto nabízí Yaris i na zadních sedadlech solidní prostor pro cestující. Využívá praktického řešení, se kterým přišel před lety Renault Twingo. Zadní sedadlo je posuvné v rozmezí patnácti centimetrů a lze s ním manipulovat podle toho, zda se vzadu uvelebí pasažéři, nebo v kufru tašky. Dost místa na zavazadla a pohodlí pasažérů na zadních sedadlech se však v Yarisu nedají skloubit. Objem kufru se pohybuje podle nastavení sedadla od 205 do 305 litrů.
Pro ty, kterým řízení auta nepřirostlo moc k srdci a z ovládání tří pedálů jsou nervózní, je v nabídce Yarise i automatická spojka. Ta se spíná v momentě, když řidič začne přeřazovat. Snese i ostré zacházení. Ani řazení pod plným plynem nečinilo malé Toyotě při testování problémy. Příplatek za automatickou je necelých sedmadvacet tisíc korun.
V interiéru udává tón zajímavě řešená přístrojová deska. Je to sice hora plastů, ale řešení je praktické. Nejvíce zaujme středový displej natočený směrem k řidiči. Jako by chtěl říct: Rychlost, otáčky a další údaje jsou pro řidiče a nikomu dalšímu do toho nic není. Nikdo kromě řidiče totiž na údaje nedohlédne.
V základní výbavě malého Yarise nechybí airbag řidiče, centrální zamykání a rádio s přehrávačem. Posilovač řízení a druhý airbag jsou součástí vyšší výbavy. Zcela chybí boční airbagy a ABS.

Spousta odkládacích prostorů, ale trochu lacině působící plasty.

Nepřehlédnutelným rysem Yarise jsou velké přední světlomety.

Autor:



Nejčtenější

Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...



Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Test padělaných kapot na škodovku: jsou měkčí, nepasují a reznou

Senior ve škodovce nepřežil náraz do autobusu ve Vratimově. (21. července 2012)

S více či méně zdařilou napodobeninou se setkal každý. Ať už šlo o padělek značkového trička, bot, hodinek či šperků....

Vyznáte se v typech karoserií? S naším přehledem se z vás stane profík

Opel Astra Sports Tourer

Kombík od kabrioletu pozná snad každý. Víte však, co je třeba landaulet, nebo jak se liší roadster od targy? Přinášíme...

Další z rubriky

Nedostatek umělého semiše pro auta. Výrobce nestíhá vyrábět alcantaru

Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus

Italská firma Alcantara, která vyrábí stejnojmennou syntetickou náhradu semiše, hlásí nedostatek výrobních kapacit, aby...

Škoda nestíhá vyrábět, část produkce stěhuje do Německa

Montáž zadních dveří na vůz Škoda Superb.

Česká značka patřící do koncernu Volkswagen dlouhodobě bojuje s vytížeností svých továren. Šéf automobilky Bernhard...

VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

Jan Kopecký spotřebuje na Rallye Šumava maximálně 25 pneumatik

Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v...

Najdete na iDNES.cz