Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejmenší z kategorie malých aut - Toyota Yaris

  22:03aktualizováno  22:03
- Toyota Yaris na tuzemském trhu právě rozšiřuje nabídku v nejžádanější kategorii malých aut. Základní cenu importér značky Toyota stanovil na necelých dvě stě sedmdesát tisíc korun. Konkurenční Felicie, Punto, Polo nebo Fiesta se dají pořídit i o více než padesát tisíc korun levněji. Na trh se tak dostává relativně drahé auto s dobrým prostorovým řešením a výbornými jízdními vlastnostmi.
Zákazník si však nemůže zvolit sílu motoru, protože se prodává pouze litrový čtyřválec, má sílu osmašedesáti koní a je ve vyšších otáčkách řádně slyšet. Zdvihový objem 998 cm3 sice přináší úsporu při placení nižší sazby povinného ručení, nízký točivý moment devadesát Newtonmetrů je ale cítit především v nižší dynamice ve vyšších rychlostech. Potvrdily to testovací jízdy, které proběhly na jihu Francie. Ukázalo se, že v dlouhých dálničních stoupáních motoru příliš brzy docházel dech.
Vzhledem k výborným jízdním vlastnostem by si Yaris zaloužil motor silnější.
Zájemce o Toyotu se ale může spolehnout na jeden důležitý fakt. Vozy této japonské značky patří podle statistik německých stanic technické kontroly TÜV k nejméně poruchovým, a tak je předpoklad, že ani Yaris nebude častým návštěvníkem servisů.
Nejmenší Toyota je delší než minivozy (jen Ford Ka je o centimetr delší), jeho délka ale nedosahuje rozměrů konkurentů z třídy malých aut. Například Volkswagen Polo je delší o deset centimetrů, Fiat Punto o patnáct a Škoda Felicia o více než pětadvacet centimetrů. Přesto nabízí Yaris i na zadních sedadlech solidní prostor pro cestující. Využívá praktického řešení, se kterým přišel před lety Renault Twingo. Zadní sedadlo je posuvné v rozmezí patnácti centimetrů a lze s ním manipulovat podle toho, zda se vzadu uvelebí pasažéři, nebo v kufru tašky. Dost místa na zavazadla a pohodlí pasažérů na zadních sedadlech se však v Yarisu nedají skloubit. Objem kufru se pohybuje podle nastavení sedadla od 205 do 305 litrů.
Pro ty, kterým řízení auta nepřirostlo moc k srdci a z ovládání tří pedálů jsou nervózní, je v nabídce Yarise i automatická spojka. Ta se spíná v momentě, když řidič začne přeřazovat. Snese i ostré zacházení. Ani řazení pod plným plynem nečinilo malé Toyotě při testování problémy. Příplatek za automatickou je necelých sedmadvacet tisíc korun.
V interiéru udává tón zajímavě řešená přístrojová deska. Je to sice hora plastů, ale řešení je praktické. Nejvíce zaujme středový displej natočený směrem k řidiči. Jako by chtěl říct: Rychlost, otáčky a další údaje jsou pro řidiče a nikomu dalšímu do toho nic není. Nikdo kromě řidiče totiž na údaje nedohlédne.
V základní výbavě malého Yarise nechybí airbag řidiče, centrální zamykání a rádio s přehrávačem. Posilovač řízení a druhý airbag jsou součástí vyšší výbavy. Zcela chybí boční airbagy a ABS.

Spousta odkládacích prostorů, ale trochu lacině působící plasty.

Nepřehlédnutelným rysem Yarise jsou velké přední světlomety.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.