Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejnebezpečnější přechod je v Miláně, opak našli experti v Bratislavě

aktualizováno 
Některé přechody pro chodce v Evropě nesplňují bezpečnostní požadavky. Ukázal to výzkum, v němž se v 31 evropských městech 22 zemí zkoumalo 310 přechodů. Ty v Praze většinou dopadly slušně.

Zhruba 60 procent ze zkoumaných přechodů dostalo od expertů známku dobrý či velmi dobrý, uvádí Mezinárodní automobilová federace (FIA). Na stranu druhou 53 z 310 v testu propadlo. Nejhorší testovaný přechod je v Miláně, nejlepší naopak v Bratislavě (křižovatka ulic Klemensova a Dostojevského rad).

Bratislava - nejlepší přechod v testu

Bratislava - nejlepší přechod v testu

Miláno - nejhorší přechod v testu

Miláno - nejhorší přechod v testu

Milánský přechod v ulici Via Palestro, který je u východu z populárního městského parku, propadl ve všech sledovaných bezpečnostních parametrech. Je špatně označený a chodci na něm nejsou vidět ve dne ani v noci. Když přechod zkoumali inspektoři, dokonce na něm parkovalo auto.

jak se hodnotilo

V každém z 31 měst se experti zaměřili na deset přechodů. Zkoumaly se podmínky viditelnosti a přehlednosti v různých denních dobách, označení či to, jakým způsobem přes něj mohou různé druhy lidí přejít či přejet. Každé ze čtyř kritérií dostalo hodnocení, ze kterého pak vzešla konečná známka (škála pěti známek).

Hodnotilo se 310 přechodů ve 22 zemích, konkrétně v těchto 31 městech: Barcelona, Bělehrad, Berlín, Bratislava, Brusel, Bukurešť, Budapešť, Kodaň, Dubrovník, Frankfurt, Ženeva, Helsinky, Istanbul, Linec, Londýn, Lublaň, Lucemburk, Madrid, Miláno, Mnichov, Neapol, Oslo, Paříž, Praha, Řím, Rotterdam, Sevilla, Stockholm, Štrasburk, Vídeň, Záhřeb

Z deseti míst v centru Prahy na Josefově nejhůře dopadl, se zřetelem na chodce, přechod mezi ulicí 17. listopadu a náměstím Curieových. Jako jediný dostal hodnocení špatný. Pět dalších vybraných přechodů je podle expertů možné označit jako přijatelné, zbývající čtyři jako dobré.

Nejhorší pražský přechod v testu

Nejhorší pražský přechod v testu

Nejlepší pražský přechod v testu

Nejlepší pražský přechod v testu

V italské Neapoli žádný ze zkoumaných přechodů nezískal pozitivní hodnocení a je nejhorší. Předposlední místo obsadil Řím. Naopak velmi dobře si vedly nizozemský Rotterdam, kde nejvíc přechodů dostalo známku dobrý či velmi dobrý a francouzský Štrasburk, kde mělo nejvíc přechodů nejvyšší ohodnocení "velmi dobrý".

Itálie, Neapol

Neapol - přechody v tomto jihoitalském velkoměstě jsou nejhorší, zjistil výzkum

FIA připomněla, že každoročně umírá při dopravních nehodách napříč Evropou přes osm tisíc chodců a každý čtvrtý případ se odehraje na přechodech. Federace proto vyzývá, aby se v Evropě zavedly minimální standardy značení či semaforů na přechodech pro chodce. Jako příklad doporučuje FIA právě vítězný bratislavský přechod s bezbariérovým přístupem, dobrým značením a výhledem.

Deset nejlepších přechodů

Umístění město přechod
1. Bratislava Klemensova x Dostojevského rad
2. Londýn Charing Cross Road
3. Mnichov Brunnstrasse x Kreuzstrasse
4. Mnichov Ledererstrasse x Orlandostrasse
5. Štrasburk Rue du Noyer x Rue du Vieux Marché aux Vins
6. Vídeň Mariahilfer strasse x Neubaugasse
7. Dubrovník Andrije Hebranga x Čilipska
8. Štrasburk Rue de Sébastopol x Quai Kléber
9. Štrasburk Quai Kellermann x Pont de Paris
10. Bratislava Štúrova x Dunajská

a deset nejhorších

Umístění město přechod
310. Miláno Via Palestro u východu z parku
309. Neapol via San Carlo x Piazza Trieste e Trento
308. Neapol piazza Carolina x Piazza Plebiscito
307. Dubrovník Obala Stjepana Radiča x Od Škara
306. Lublaň Vegova Ulica x Trg Francoske Revolucije
305. Řím viale Giulio Cesare x via Fabio Massimo
304. Berlín Dirkenstrasse
303. Lublaň Kongresni Trg x Wolfova Ulica
302. Budapešť Andrássy út x Oktogon
301. Lublaň Gregorčičeva Ulica x Igriška Ulica

Autoři: ,



Nejčtenější

Bezklíčové startování: pohodlí, které může zabíjet

Test systémů bezkíčkového odemykání aut

V USA sčítají počet lidí, které zabil oxid uhelnatý poté, co zapomněli v garáži zhasnout motor u auta s bezklíčovým...

EU nechce mrtvé na silnicích. Nařídí další bezpečnostní výbavu aut

Parkovací kameru má dnes většina luxusních aut, připlatit si za ni můžete i do

Evropská unie si dala za cíl snížit počet mrtvých z automobilových nehod do roku 2050 na nulu. Prvním konkrétním...



Škoda chystá výrobu nástupce Rapidu, ochutnávku čekejte v březnu 2019

Škoda Karoq

V Mladé Boleslavi už se začíná chystat výrobní linka, ze které by měl v budoucnu sjíždět nástupce Škody Rapid....

Soumrak autosalonů pokračuje. Z pařížské přehlídky se odhlásil i Volkswagen

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Značka Volkswagen ze stejnojmenné automobilové skupiny, do které patří mimo jiné i Škoda, oficiálně oznámila, že se...

Nejdůležitější na ovládání klimatizace je včas ji vypnout

Ilustrační foto

Klimatizace se dnes běžnou výbavou aut, ale ovládat ji správně, abyste nebyli nastydlí, vyžaduje dodržovat pár...

Další z rubriky

Při výměně řidičáku kontrola u očaře. Změna může přijít už příští rok

Takhle vidí člověk, který řídí auto a má 5 dioptrií na dálku.

Lidé, kteří si mění po deseti letech řidičský průkaz, by měli povinně zavítat také na kontrolu zraku k očnímu lékaři....

Nižší daň na stlačený zemní plyn pro auta zůstane do roku 2025

Škoda Octavia 1.4 TSI G-TEC

Zástupci plynárenských firem se dohodli s vládou na zachování snížené spotřební daně z plynu pro automobily do roku...

Autofotka týdne: Porsche stahuje 2000 aut, majitelé budou určitě řvát

Dřevěá hračka „Moje první Porsche“

Moje první Porsche, tak se jmenuje parádní dřevěné autíčko pro oplenkované naděje motorismu. Za osmnáct dolarů bylo k...

Najdete na iDNES.cz