Nejnebezpečnější přechod je v Miláně, opak našli experti v Bratislavě

aktualizováno 
Některé přechody pro chodce v Evropě nesplňují bezpečnostní požadavky. Ukázal to výzkum, v němž se v 31 evropských městech 22 zemí zkoumalo 310 přechodů. Ty v Praze většinou dopadly slušně.

Zhruba 60 procent ze zkoumaných přechodů dostalo od expertů známku dobrý či velmi dobrý, uvádí Mezinárodní automobilová federace (FIA). Na stranu druhou 53 z 310 v testu propadlo. Nejhorší testovaný přechod je v Miláně, nejlepší naopak v Bratislavě (křižovatka ulic Klemensova a Dostojevského rad).

Bratislava - nejlepší přechod v testu

Bratislava - nejlepší přechod v testu

Miláno - nejhorší přechod v testu

Miláno - nejhorší přechod v testu

Milánský přechod v ulici Via Palestro, který je u východu z populárního městského parku, propadl ve všech sledovaných bezpečnostních parametrech. Je špatně označený a chodci na něm nejsou vidět ve dne ani v noci. Když přechod zkoumali inspektoři, dokonce na něm parkovalo auto.

jak se hodnotilo

V každém z 31 měst se experti zaměřili na deset přechodů. Zkoumaly se podmínky viditelnosti a přehlednosti v různých denních dobách, označení či to, jakým způsobem přes něj mohou různé druhy lidí přejít či přejet. Každé ze čtyř kritérií dostalo hodnocení, ze kterého pak vzešla konečná známka (škála pěti známek).

Hodnotilo se 310 přechodů ve 22 zemích, konkrétně v těchto 31 městech: Barcelona, Bělehrad, Berlín, Bratislava, Brusel, Bukurešť, Budapešť, Kodaň, Dubrovník, Frankfurt, Ženeva, Helsinky, Istanbul, Linec, Londýn, Lublaň, Lucemburk, Madrid, Miláno, Mnichov, Neapol, Oslo, Paříž, Praha, Řím, Rotterdam, Sevilla, Stockholm, Štrasburk, Vídeň, Záhřeb

Z deseti míst v centru Prahy na Josefově nejhůře dopadl, se zřetelem na chodce, přechod mezi ulicí 17. listopadu a náměstím Curieových. Jako jediný dostal hodnocení špatný. Pět dalších vybraných přechodů je podle expertů možné označit jako přijatelné, zbývající čtyři jako dobré.

Nejhorší pražský přechod v testu

Nejhorší pražský přechod v testu

Nejlepší pražský přechod v testu

Nejlepší pražský přechod v testu

V italské Neapoli žádný ze zkoumaných přechodů nezískal pozitivní hodnocení a je nejhorší. Předposlední místo obsadil Řím. Naopak velmi dobře si vedly nizozemský Rotterdam, kde nejvíc přechodů dostalo známku dobrý či velmi dobrý a francouzský Štrasburk, kde mělo nejvíc přechodů nejvyšší ohodnocení "velmi dobrý".

Itálie, Neapol

Neapol - přechody v tomto jihoitalském velkoměstě jsou nejhorší, zjistil výzkum

FIA připomněla, že každoročně umírá při dopravních nehodách napříč Evropou přes osm tisíc chodců a každý čtvrtý případ se odehraje na přechodech. Federace proto vyzývá, aby se v Evropě zavedly minimální standardy značení či semaforů na přechodech pro chodce. Jako příklad doporučuje FIA právě vítězný bratislavský přechod s bezbariérovým přístupem, dobrým značením a výhledem.

Deset nejlepších přechodů

Umístění město přechod
1. Bratislava Klemensova x Dostojevského rad
2. Londýn Charing Cross Road
3. Mnichov Brunnstrasse x Kreuzstrasse
4. Mnichov Ledererstrasse x Orlandostrasse
5. Štrasburk Rue du Noyer x Rue du Vieux Marché aux Vins
6. Vídeň Mariahilfer strasse x Neubaugasse
7. Dubrovník Andrije Hebranga x Čilipska
8. Štrasburk Rue de Sébastopol x Quai Kléber
9. Štrasburk Quai Kellermann x Pont de Paris
10. Bratislava Štúrova x Dunajská

a deset nejhorších

Umístění město přechod
310. Miláno Via Palestro u východu z parku
309. Neapol via San Carlo x Piazza Trieste e Trento
308. Neapol piazza Carolina x Piazza Plebiscito
307. Dubrovník Obala Stjepana Radiča x Od Škara
306. Lublaň Vegova Ulica x Trg Francoske Revolucije
305. Řím viale Giulio Cesare x via Fabio Massimo
304. Berlín Dirkenstrasse
303. Lublaň Kongresni Trg x Wolfova Ulica
302. Budapešť Andrássy út x Oktogon
301. Lublaň Gregorčičeva Ulica x Igriška Ulica

Autoři: ,


Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Nabíjení elektromobilu Renault Twizy

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...

Audi zaplatí skoro 21 miliard korun jako pokutu za Dieselgate

Audi A6

Německá automobilka Audi zaplatí za podvody s emisemi 800 milionů eur (20,7 miliardy korun). Dceřiná firma koncernu...

Dieselgate u Opelu: policie prohledala kvůli naftovým vozům kanceláře

Opel Astra Sports Tourer přestavuje nový diesel 1,6 Bi-Turbo s výkonem 160 koní

Německá policie kvůli podezření z podvodů s emisemi u naftových vozů provedla razii v kancelářích automobilky Opel v...



Najdete na iDNES.cz