Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejnebezpečnější přechod je v Miláně, opak našli experti v Bratislavě

aktualizováno 
Některé přechody pro chodce v Evropě nesplňují bezpečnostní požadavky. Ukázal to výzkum, v němž se v 31 evropských městech 22 zemí zkoumalo 310 přechodů. Ty v Praze většinou dopadly slušně.

Zhruba 60 procent ze zkoumaných přechodů dostalo od expertů známku dobrý či velmi dobrý, uvádí Mezinárodní automobilová federace (FIA). Na stranu druhou 53 z 310 v testu propadlo. Nejhorší testovaný přechod je v Miláně, nejlepší naopak v Bratislavě (křižovatka ulic Klemensova a Dostojevského rad).

Bratislava - nejlepší přechod v testu

Bratislava - nejlepší přechod v testu

Miláno - nejhorší přechod v testu

Miláno - nejhorší přechod v testu

Milánský přechod v ulici Via Palestro, který je u východu z populárního městského parku, propadl ve všech sledovaných bezpečnostních parametrech. Je špatně označený a chodci na něm nejsou vidět ve dne ani v noci. Když přechod zkoumali inspektoři, dokonce na něm parkovalo auto.

jak se hodnotilo

V každém z 31 měst se experti zaměřili na deset přechodů. Zkoumaly se podmínky viditelnosti a přehlednosti v různých denních dobách, označení či to, jakým způsobem přes něj mohou různé druhy lidí přejít či přejet. Každé ze čtyř kritérií dostalo hodnocení, ze kterého pak vzešla konečná známka (škála pěti známek).

Hodnotilo se 310 přechodů ve 22 zemích, konkrétně v těchto 31 městech: Barcelona, Bělehrad, Berlín, Bratislava, Brusel, Bukurešť, Budapešť, Kodaň, Dubrovník, Frankfurt, Ženeva, Helsinky, Istanbul, Linec, Londýn, Lublaň, Lucemburk, Madrid, Miláno, Mnichov, Neapol, Oslo, Paříž, Praha, Řím, Rotterdam, Sevilla, Stockholm, Štrasburk, Vídeň, Záhřeb

Z deseti míst v centru Prahy na Josefově nejhůře dopadl, se zřetelem na chodce, přechod mezi ulicí 17. listopadu a náměstím Curieových. Jako jediný dostal hodnocení špatný. Pět dalších vybraných přechodů je podle expertů možné označit jako přijatelné, zbývající čtyři jako dobré.

Nejhorší pražský přechod v testu

Nejhorší pražský přechod v testu

Nejlepší pražský přechod v testu

Nejlepší pražský přechod v testu

V italské Neapoli žádný ze zkoumaných přechodů nezískal pozitivní hodnocení a je nejhorší. Předposlední místo obsadil Řím. Naopak velmi dobře si vedly nizozemský Rotterdam, kde nejvíc přechodů dostalo známku dobrý či velmi dobrý a francouzský Štrasburk, kde mělo nejvíc přechodů nejvyšší ohodnocení "velmi dobrý".

Itálie, Neapol

Neapol - přechody v tomto jihoitalském velkoměstě jsou nejhorší, zjistil výzkum

FIA připomněla, že každoročně umírá při dopravních nehodách napříč Evropou přes osm tisíc chodců a každý čtvrtý případ se odehraje na přechodech. Federace proto vyzývá, aby se v Evropě zavedly minimální standardy značení či semaforů na přechodech pro chodce. Jako příklad doporučuje FIA právě vítězný bratislavský přechod s bezbariérovým přístupem, dobrým značením a výhledem.

Deset nejlepších přechodů

Umístění město přechod
1. Bratislava Klemensova x Dostojevského rad
2. Londýn Charing Cross Road
3. Mnichov Brunnstrasse x Kreuzstrasse
4. Mnichov Ledererstrasse x Orlandostrasse
5. Štrasburk Rue du Noyer x Rue du Vieux Marché aux Vins
6. Vídeň Mariahilfer strasse x Neubaugasse
7. Dubrovník Andrije Hebranga x Čilipska
8. Štrasburk Rue de Sébastopol x Quai Kléber
9. Štrasburk Quai Kellermann x Pont de Paris
10. Bratislava Štúrova x Dunajská

a deset nejhorších

Umístění město přechod
310. Miláno Via Palestro u východu z parku
309. Neapol via San Carlo x Piazza Trieste e Trento
308. Neapol piazza Carolina x Piazza Plebiscito
307. Dubrovník Obala Stjepana Radiča x Od Škara
306. Lublaň Vegova Ulica x Trg Francoske Revolucije
305. Řím viale Giulio Cesare x via Fabio Massimo
304. Berlín Dirkenstrasse
303. Lublaň Kongresni Trg x Wolfova Ulica
302. Budapešť Andrássy út x Oktogon
301. Lublaň Gregorčičeva Ulica x Igriška Ulica

Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.