Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejnovější crashtest souboje: na hvězdy remízy

  13:16aktualizováno  13:16
Nejnovější kolo crashtestů EuroNCAP postavilo proti sobě dva páry přímých konkurentů. Páté auto, které technici nezávislých crashtestových laboratoří rozbíjeli společně se čtveřicí Toyota Corolla, Fiat Bravo, Mitsubishi Outlander a Honda CR-V, je technicistní lahůdka Honda Legend.

Crashtest Mitsubishi Outlander | foto: EuroNCAP

Dvojice Fiat Bravo (pětidveřový hatchback) - Toyota Corolla (čtyřdveřový sedan) startují na silnice za pár týdnů. Druhý pár se může potkávat i v lehčím terénu: Honda CR-V už se prodává, nový outlander od Mitsubishi se začne v Evropě zabydlovat po ženevském autosalonu. V ochraně posádky je to na hvězdy pro přímé konkurenty remíza, rozdíly se objevují až v dalších disciplinách.

Toyota v. fiat
Při crashtestech, zkoumajících ochranu posádky, se vedení v jednotlivých disciplinách střídalo. Japonská novinka vyhrála o bod v celkovém součtu, získala jich 34 proti 33 brava. Bravo ztratilo body v čelním nárazu (13 proti 15 corolly), v bočním se karta obrátila a tratila corolla (17), bravo dostalo o bod víc. Obě novinky dostaly dva body navíc za připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů.

V konečném přepočtu připlo EuroNCAP maximálních možných pět hvězd oběma novinkám v golf-octavia třídě.

V dalších dvou crashtestech si lépe vedla corolla. Za ochranu dětí v autosedačce má 4 hvězdy (maximum je 5), bravo o jednu méně. Stejný odstup si "Japonec" s "Italem" zachovali v ochraně chodců: bravo má 2, corolla 3 hvězdy (4 jsou maximum)

Městské bahnění nerozhodně
Souboj SUVček přinesl souboj dvou japonských reprezentantů. Mitsubishi Outlander by mohl naznačit, jak na tom budou s bezpečností chystané francouzské novinky do terénu Peugeot 4007 a Citroën C-Crosser, které z něj vycházejí.

V celkovém počítání vyhrála o bod Honda CR-V (33 proti 32 bodům). Oba pseudoteréňáky na vrcholných pět hvězd nedosáhly a odváží si o jednu méně. V čelním a bočním nárazu si auta vedla na bod stejně. Bod navíc má honda za připomínač pásů  (3, outlander má jen dva).

V ochraně chodců nabízejí obě auta dvouhvězdičkové bezpečí. O hvězdu lépe je na tom honda v ochraně dětí ve výrobcem doporučené autosedačce.

Lichý do party byl obří sedan Hondy. Festival elektronických lahůdek hýčkajících a chránících posádku jménem legend si odváží pět hvězd za ochranu posádky, čtyři za bezpečí pro děti a 3 pro chodce.

FIAT BRAVO
ochrana posádky 5*****
ochrana dětí 3***
ochrana chodců 2**

TOYOTA COROLLA
ochrana posádky 5*****
ochrana dětí 4****
ochrana chodců 3***

HONDA CR-V
ochrana posádky 4****
ochrana dětí 4****
ochrana chodců 2**

MITSUBISHI OUTLANDER
ochrana posádky 4****
ochrana dětí 3***
ochrana chodců 2**

HONDA LEGEND
ochrana posádky 5*****
ochrana dětí 4****
ochrana chodců 3***


Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.