Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejnovější oslavenci: focus, A4, kangoo

  15:29aktualizováno  15:29
Důvod k rekapitulaci i oslavám měli v posledním měsíci hned ve třech automobilkách, z jejichž výrobních linek sjely výroční modely. U Fordu v německém Saarlouis i v ingolstadtském Audi se v březnu "zapíjelo" překročení dvoumiliónové hranice počtu vyrobených focusů a modelů A4. Kulatý úspěch si nedávno připsal i Renault s designově odvážným kangoo, kterých již jezdí po silnicích rovný milión.

Pro focus nebylo dosažení dvoumiliónové mety v Evropě nikterak velkým problémem. Hned po svém uvedení na trh totiž získal několik ocenění, včetně nejprestižnějších "Auto roku 1999" na Starém kontinentu a "Auto roku 2000" v Severní Americe. Celosvětově je Ford Focus vyjíždějící ze Saarlouis v Německu, ze španělské Valencie a dále pak ze závodů v USA, Mexiku a Brazílii již druhým rokem nejprodávanějším vozem planety.

Stejné výročí s dvojkou a šesti nulami slavilo i Audi A4. Dynamika prodeje však nebyla taková jako například u focusu, neboť zástupce střední třídy z Ingolstadtu potřeboval na překročení dvoumiliónové hranice více než šest let. Oslavencem se stala stříbrná A4 3.0 multitronic z inovované řady, jež se objevila na trhu koncem roku 2001. Šlo sice o vůz s benzínovým motorem, což byla jen náhoda, jelikož benzínové jednotky nejsou zákazníky jednoznačně preferovány. Zástupci automobilky uvádí, že podíl zážehových agregátů a dieselů je přesně padesátiprocentní.

Miliónové hranice se od roku 1997 dočkal nekonformní model kangoo od Renaultu. Těží především z neobvykle prostorné karosérie, která svou velkorysostí umožňuje pohodlnou dopravu rodiny s větším množstvím zavazadel či přepravu nákladu u užitkové verze Express. Od loňského roku se automobil vyjíždějící z Maubeuge ve Francii, z argentinské Cordoby a Maroka prodává i s pohonem všech čtyř kol.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.