Nejobvyklejší problematické příslušenství

VOLANTY -
často jim chybí oficiální schválení k provozu, za zvěrstvo lze považovat, když takovým zbožím - obvykle z dovozu za 1500 až do 20 000 korun - někteří motoristé nahradí originální volanty s airbagy už z výroby.

POTAHY NA VOLANT - rovněž velmi často neschválené k provozu, největším rizikem nejlacinějších kusů, které stojí od 90 korun, je proklouznutí v okamžiku, kdy to řidič nejméně potřebuje.

ÚPRAVY SKEL ZATEMŇOVACÍ FÓLIÍ A TÓNOVÁNÍ SKEL - nesmí snížit propustnost světla pod 75 procent u čelního a pod 70 procent u ostatních oken, "začerněná" okna jsou naprosto nepřípustná. Úpravy nesmní dělat jiné než pověřené firmy, povolené a odborně provedené práce jsou na skle vyznačeny.

AUTOALARMY - neschválená zařízení se objevují zejména na tržištích. Jejich problémem bývá předčasné vybíjení akumulátoru či samovolné poplachy, mohou způsobit dokonce i požár vozidla.

AUTORÁDIA - mají-li problém, tak v tom, že se k prodeji zejména na tržištích a u dalších levných zdrojů nabízejí bez atestu a česky psaného návodu.

MRAČÍTKA SVĚTEL - nejsou schválena. Mohou snížit účinnost světlometů až o 30 procent.

MASKY (PŘEKRYTY) SVĚTLOMETŮ A SVÍTILEN - pokud netvoří součást schválených světlometů, nejsou zatím v tuzemsku vyzkoušeny a legalizovány k provozu.

BAREVNÉ PŘEKRYTY ŽÁROVEK - nejčastěji modré, nejsou v Česku schváleny k provozu. Zhruba o 30 procent snižují účinnost světlometů, vedou k praskání žárovek a k poškození světlometů, nepříjemně působí na protijedoucí řidiče. Vlna jejich největší obliby v tuzemsku už ustala.

TŘETÍ (STŘEDNÍ) BRZDOVÉ SVĚTLO - už je schváleno k použití i na starší a bez tohoto výrobku původně schválená vozidla, ovšem musí být označeno nejen homologační značkou E, ale také symbolem S3. Při montáži je třeba dbát na to, aby se jeho světlo neodráželo do zpětného zrcátka. Mnozí řidiči chybují, když jako třetí (střední) brzdové světlo montují různé mlhovky nebo obrysové svítilny.

POTAHY SEDADEL A AUTOKOBERCE - neschválené zboží, zvláště některé levné kusy původem z Polska, někdy bývá z materiálů vyšší než povolené hořlavosti, či dokonce z hořlavých látek.

STŘEŠNÍ NOSIČE - neprověřené a neuznané se při nehodě mohou utrhnout, hrozí uvolnění a pád zvláště větších nákladů třeba v podobě jízdních kol. Následky takových událostí mohou být tragické.

KONCOVKY VÝFUKU - jsou zakázána provedení, směřující vzhůru. Zbytečnost, která v krajním případě a v dražších verzích stojí až 2500 korun, dokáže nanejvýš změnit tón motoru.

VÝFUKY - jiné než homologované nebo originální mohou být postižitelně hlučné, snižují výkon a zpětnými rázy ničí motor.

DISKY KOL - musí vždy v rozměru a parametrech odpovídat údaji v technickém průkazu vozidla. Nejčastějším problémem na zdejším trhu je to, že chybí tuzemský atest nebo evropsky uznané vylité označení KBA. Pozor na poškození, naraženiny a praskliny. Kola z lehkých slitin nelze rovnat.

PODLOŽKY POD KOLA - rozšiřují vůz a činí ho na pohled "rychlejším", ale obvykle ničí pneumatiky, šrouby kol i celý podvozek.

PŘÍDAVNÁ ZADNÍ KŘÍDLA - kromě schválených a atestovaných výrobků se smyslem spočívajícím v ofukování a tím i čištění zadního skla nemají žádný smysl a jsou vlastně jen parádou vykoupenou cenou od 1500 do 20 000 korun. V horších případech omezují výhled z vozu či dokonce mění jeho jízdní vlastnosti.