Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nelekněte se, to jsou autopříšery ženevského salonu

  11:18aktualizováno  11:18
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Do Ženevy se jezdí za automobilovou krásou. Občas však dorazí auto, které krásu nepobralo. Jiná estetická měřítka mají hlavně některé tuningové firmy. "Najisto" můžete jít hledat šílenosti u Hamanna nebo Mansoryho. Letos se možná leknete i u Lamborghini.

Lamborghini Veneno (obě písmena jsou opravdu "n") má být oslavou padesáti let značky. Výkony to bezesporu splňuje, esteticky je ovšem oslava dost nepovedená. "Dospělá auta by neměly malovat děti," komentoval vzhled venena jeden z uznávaných odborníků na autodesign, který nechtěl být jmenován. Siluetou připomíná sporťáky z komixů, vyznavači filmů o Batmanovi by v něm rádi viděli svého hrdinu. Křídla, lomené plochy (ne)zdobí celou karoserii po technické stránce jinak výjimečného supersportu. Tohle se opravdu nepovedlo.

Poslední příčky ankety o miss(áka) autosalonu si pravidelně odvážejí kreace italského stavitele aut Fornasari. Tentokrát straší v hale 6 naštěstí jen koncept obrovitého SUV. V útrobách makety má podle stavitele burácet sedmisetkoňový osmiválec.

Nejhorší designéry zřejmě zaměstnávají tuningové firmy, což dokazuje stánek firmy Hamann. Mercedes G je klasický ortodoxní off-road, v černém laku je to dnes spíš klasika ruských mafiánů. U Hamanna "géčko" vylepšili zlatými doplňky, které mají oživit matný černý lak. A protože si německý tuner vzal do parády rovnou provedení G65 AMG, rozhodl se ho i posílit. Tahle černá krabice má nově 700 koní a 1 110 krouticích newtonmetrů. Jak přesně vylepší její jízdní vlastnosti odlehčení kapoty (nově je karbonová, váží 6,5 kila), není moc jasné.

A ještě jedna šílenost v podání této firmy v Ženevě: Hamann Mystere. To je prosím Range Rover s obřími prahy a nárazníky velikosti pluhu na sníh s karoserií barvy růžového chromu. 





Nejčtenější

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.