Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejošklivějším autem Anglie je korejský hroch

  19:01aktualizováno  2. listopadu 14:13
Které auto je nejošklivější? Britové mají jasno. Internetový server zaměřený na nákup a prodej ojetých aut Cardata vyhlásil v polovině léta hlasování o nejošklivější auto, které lze na britském trhu pořídit. Nechtěný titul si odváží Ssangyong Rodius, kterému dala hlas třetina návštěvníků.
Ssangyong Rodius

Ssangyong Rodius | foto: Autoindex

Každý rok bývá v Miláně vyhlašováno nejkrásnější auto světa. Před rokem uspěla v jedné z kategorií také Škoda Octavia. Letos uspělo další auto z Česka - Toyota Aygo.

Angličané chtěli naopak vědět, které auto je nejošklivější.

Na první místa se probojovala auta, která designéři už s úmyslem šokovat, vytvářeli.

Najdeme mezi nimi tak auta avantgardní a třeba i pokusy o retrostyl. Tak trochu spadeno mají Britové na auta z Korejského poloostrova.

Téměř třicet procent hlasů přineslo vítězství obrovskému sedmimístnému SUV z Koreje.

Nejošklivější auto britských ostrovů

SsangYong Rodius

29%
Fiat Multipla 19%
Maybach 10%
Chrysler PT Cruiser 8%
Ford Scorpio 8%
Suzuki Liana 6%
Rover 75 6%
Kia Rio 3%
Renault Megane 1%
Kia Sedona (Carnival II) 1%

Ssangyong Rodius si u hlasujících vysloužil také nemálo jedovatých komentářů. Jeden auto přirovnává k překvapenému hrochovi, ozval se i názor, že by rodius mohl strašit malé děti.

***
Není bez zajímavosti, že designérem Ssangyongu Rodius je Ken Greenley, bývalý vedoucí kurzu automobilového designu na Royal College of Art v Londýně.
Kdo chce ve světě automobilového designu něco znamenat, musí touto školou projít, říká nepsané pravidlo.
***

Také stříbrnou medaili si odváží velkoprostorové auto. V tomto případě není z Korejského, ale z Apeninského poloostrova a oproti rodiusu odveze o jednoho cestujícího méně. Fiat Multipla, ještě předtím než prošel faceliftem, nosil jeden z nejodvážnějších kabátů v celém automobilovém světě.

Kontroverzní design multiply rozdělil veřejnost na dva tábory: jeden ji nemůže vystát a souhlasí s hodnocením Britů, druzí avantgardní tvary oceňují, střední cesta neexistuje. Italské MPV považuje za nejošklivější auto silnic Britských ostrovů 19 procent hlasujících.

Třetí místo obsadil možná trochu překvapivě Maybach. Opulentní auto pro "horních 10 tisíc Země" velké pochopení u hlasujících nepotkalo.

Mateřská automobilka Mercedes vždy sázela spíše na tvarovou umírněnost a nenápadnost. Heslo "hlavě nikoho neurazit" se ale u auta za 250 tisíc liber (11,2 milionu korun) pravděpodobně dodržet nepodařilo, když dostal 10 procent všech hlasů.

Retrotvary Chrysleru PT Cruiser urážejí estetické vnímání osmi procent hlasujících, o čtvrté místo se dělí s okatým Fordem Scorpio.

Malým překvapením je sedmé místo domácího Roveru 75. Velký model zkrachovalé britské automobilky, která je dnes v rukou Číňanů, je moderní ukázkou klasické britské automobilové školy. U třech procent hlasujících ale pohled na něj kladné pocity nevyvolává.

Stejný výsledek jako rover si odváží Kia Rio. Desítku uzavírá dvojice Kia Sedona a Renault Mégane. Francouzský zástupce nejprodávanější kategorie automobilů svými avantgardními tvary odpuzuje jedno procento hlasujících. Kritiku si odváží především za tvarování kufru.

Tiskový mluvčí serveru Cardata k průzkumu doplnil, že hlasování je samozřejmě velmi subjektivní. Auto, které je pro jednoho krásné, může být pro druhého to nejošklivější.

Nejošklivější auto světa?

Podle britského deníku Telegraph je žhavým kandidátem titulu nejošklivějšího auta světa SUV Pontiac Aztec.

Kdo je vaším favoritem, pište do diskuze pod článkem.

Autoři: ,




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.