Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejpomaleji ztratí na ceně fabia

aktualizováno 
-
Škoda Fabia podle odhadů odborníků ztratí nejpomaleji na ceně z testované pětice. "Minimálně v příštích dvou až třech letech se bude velmi dobře prodávat," předpokládá šéf nákupu autobazaru AAA Auto Praha Tomáš Pánek. Peter Kolník, ředitel pražské společnosti Mobil Data, která se zabývá sběrem cen a informací o motorových vozidlech, míní, že z fabií má zřejmě nejlepší šanci držet svou cenu model 1.4 Classic. "Poměr ceny a užitné hodnoty je příznivý a nové auto má před sebou celý svůj modelový život," říká Kolník. "To platí také o výborně vybaveném modelu Elegance,který ale patří - pokud se týká velikosti amortizace - na poslední místo v nabídce fabií. Majitel nejluxusnější verze musí počítat, že za auto po pěti letech nedostane ani polovinu původní ceny. Bohatá výbava sice ovlivní zájem, ale v ceně pětiletého vozu se výrazněji neodrazí." Byť zpočátku zřejmě nebude na trhu dostatek fabií, Tomáš Pánek odhaduje, že vůz pořízený za zhruba 310 tisíc už bude po roce stát 260 tisíc korun. Felicia zůstane podle soudu Petera Kolníka stálicí zdejší scény ještě nějaký čas: "I když VW-kanibalismus v tomto případě trochu zapracuje." Tomáš Pánek doplňuje,že felicii budou kvůli všem jejím výhodám v podobě prostoru a levnějších náhradních dílů i servisu kupovat hlavně racionálně uvažující lidé a firmy,naopak k fabii se obrátí pozornost těch, kdož dosud volili luxusnější verze felicie. "U vozů koupených za částky kolem tří set tisíc korun předpokládám ztráty takto: Felicia 1.3 klesne až na 220 tisíc, Felicia 1.6 na 225 až 230 tisíc a Felicia 1.9 Diesel na 240 tisíc korun," vypočítává Tomáš Pánek. Renault Clio 1.2 představuje podle odborníků - pokud se týká ztráty hodnoty - střední cestu. "Budou ho volit usedlejší zákazníci ve srovnání s kupci Fiata Punto, ve prospěch clia bude hovořit kvalitní technika," tuší Pánek. Cenu clia po roce provozu očekává někde kolem 240 tisíc korun. V názoru na zbývající automobily se Kolník s Pánkem liší. Zatímco první míní, že po pěti letech provozu na tom bude Opel Corsa 1.2 o něco lépe než Fiat Punto 1.2, považuje naopak druhý za nejhorší volbu německý vůz. "Corsa snad byl atraktivní v roce 1993, ovšem už zastaral. Je to asketické auto, nic mimořádného," tvrdí Pánek a odhaduje, že už po roce Opel Corsa ztratí tolik, že bude stát jen zhruba 200 tisíc korun. Fiat Punto se v Česku vždycky dobře prodával - jako nový i starší. "A není důvod,aby se na tom cokoliv měnilo," konstatuje Tomáš Pánek, který cenu italského auta po roce provozu stanoví na 230 až 235 tisíc korun.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.