Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejpomalejší je Londýn, Praha průměrná

aktualizováno 
Jak velké rozdíly jsou mezi průměrnými rychlostmi, kterými jezdí auta po centrech měst, ukazuje průzkum britské společnosti Keepmoving zabývající se dopravou. Praha je 16. nejpomalejší.

V Praze se jezdí průměrně 37 kilometrů v hodině, v nejpomalejším Londýně 19 | foto: Jan Zátorský

Zatímco v Londýně, který je podle studie nejpomalejší, dosahují auta rychlosti v průměru 19 km/h, v Praze se jezdí rychleji – podle průzkumu rychlostí 37 km/h.

Ale třeba v Hamburku, který z rozsáhlého průzkumu vyšel jako místo, kde se jezdí po městě nejrychleji (30. místo), auta uhánějí v průměru rychlostí 84 km/h.

"Abychom mohli dát studii dohromady, sesbírali jsme velké množství dat z GPS přístrojů umístěných v několika tisících aut jezdících po Evropě. Získali jsme údaje o průměrné rychlosti, což je mnohem lepší než měření rychlostí na předem vytipovaných místech,“ říká Alex Petrie, ředitel společnosti Keepmoving.

Jeho podřízení sledovali od letošního června do září data z navigačních přístrojů aut, nakonec srovnali přes 10 milionů záznamů z GPS. V každém sledovaném městě se zaměřili na území o velikosti asi šestkrát šest kilometrů v jeho centru.

S nejpomalejším průjezdem musí řidiči počítat podle výzkumu v Londýně, následuje Berlín a Varšava.

Pomalu se auta prodírají také Paříží, Římem, Mnichovem nebo Amsterodamem. Praha se v žebříčku nejpomaleji průjezdných měst umístila na 16. ze 30 sledovaných míst.

S lepšími dopravními podmínkami než v Praze mohou řidiči počítat ve Vídni, Miláně nebo Madridu. Úplně nejlépe skončil průzkum pro trojici Frankfurt, Ženeva a Hamburk.

Německé přístavní město přehled vyhrálo a podle Keepmoving je to zásluhou rozvinuté a hojně využívané veřejné dopravy, ale také díky více než stovce záchytných parkovišť.

Studie ukázala, že počet obyvatel žijících ve městě moc nesouvisí s rychlostí, jakou se dá autem jeho centrem projíždět. Více než sedmimilionový Londýn dopadl nejhůře, ale těsně za ním skončila ani ne dvoumilionová Varšava. 

Nejpomalejší města
město průměrná rychlost (km/h)
1. Londýn (Velká Británie) 19
2. Berlín (Německo) 24
3. Varšava (Polsko) 26
4. Manchester (Velká Británie) 28
5. Edinburgh (Velká Británie) 30
6. Řím (Itálie) 30
7. Glasgow (Velká Británie) 30
8. Bristol (Velká Británie) 31
9. Paříž (Francie) 32
10. Belfast (Velká Británie) 32
11. Mnichov (Německo) 32
12. Amsterdam (Nizozemí) 34
13. Dublin (Irsko) 35
14. Birmingham (Velká Británie) 35
15. Barcelona (Španělsko) 35
16. Praha (ČR) 37
17. Leeds (Velká Británie) 37
18. Cardiff (Velká Británie) 39
19. Newcastle (Velká Británie) 42
20. Videň (Rakousko) 46
21. Lyon (Francie) 46
22. Turín (Itálie) 51
23. Miláno (Itálie) 51
24. Madrid (Španělsko) 51
25. Brusel (Belgie) 56
26. Kolín nas Rýnem (Německo) 58
27. Rotterdam (Nizozemí) 66
28. Frankfurt nad Mohanem (Německo) 68
29. Ženeva (Švýcarsko) 71
30. Hamburg (Německo) 84

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.