Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejpomalejší porsche světa. Maximální rychlost: 24 km/h

  18:57aktualizováno  18:57
Velká novinka německé automobilky byla už dlouho ve vzduchu, všichni čekali čtyřdveřovou superrychlou limuzínu. Pátá modelová řada ale míří úplně jinam. Prozatím existují pouze dva funkční exempláře a prohánějí se po golfových trávnících Mallorky.

Porsche, které ještě ani nedostalo jméno, se chlubí ještě dalším primátem: jeho vývoj a výroba trvaly pouhé čtyři měsíce. 

Na golf? Jedině s Porsche Cayenne

Nemůžete se od svého milovaného SUV Porsche Cayenne odloučit? Kupte si ještě jedno, poloviční, s kterým vás pustí i na golfový green. Je 2,7 metru dlouhé, 1,25 metru široké a má všechno jako to vaše: litá kola, kožený interiér, velké oči světel s nenasytnými mřížkami chladičů mezi nimi a chromové koncovky výfuku.

Jeho majitel se s ním ale po běžných komunikacích prohánět nemůže. Před golfovým klubem vystoupí ze svého dospělého cayennu a od jamky k jamce "drandí v cayenníkovi".

Porsche každým coulem

Jako každé správné porsche, má i to golfové poháněná kola zadní nápravy. Elekromotor s výkonem 3,2 koně uděluje autu maximální rychlost 24 km/h. Ve dvou (každý s sebou ještě může mít bag na golfové hole) sice rychlostní rekordy pokořovat nebude, ve zrychlení je ale porschí miminko důstojným potomkem nadupaného SUVčka. Maximálky totiž dosáhne už po deseti metrech jízdy, při akceleraci z klidu.

Auto má dojezd 30 kilometrů, ovšem pouze se zhasnutými světly. Pokud si dáte k obědu "kachnu s osmi" a bude pod mrakem, počítejte raději s rezervou.

Auta ze Zuffenhausenu zdobí nadpozemské jízdní vlastnosti, ani mikroporsche nemohlo zůstat pozadu. Testovací jízdy si, stejně jako všichni dospěláci, odbylo na firemním testovacím polygonu ve Weissachu poblíž Stuttgartu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.