Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší 911 všech dob oficiálně: Porsche 997 GT2

aktualizováno 
Nejrychlejším Porsche 911 bude od letošního podzimu verze GT2. Na stovce je za 3,7 sekundy a rozjede se hodně přes tři sta. To vše za cenu kolem 5,5 milionu.

Porsche 911 GT2 | foto: Porsche

Automobilka nesoucí jméno rodáka z Vratislavic nad Nisou chystá na frankfurtský autosalon nejrychlejší devětsetjedenáctku všech dob. Speciál jménem GT2 pohání 530 koní dolovaných z 3,6litrového motoru dvěma turbodmychadly.

680 newtonmetrů na zadní nápravě rozjede 1448 kilogramů těžké porsche na stovku za 3,7 sekundy. Maximální rychlost je 329 kilometrů v hodině.

Šestistupňová manuální převodovka přenáší krouticí newtonmetry na devatenáctipalcová kola rozměru 325/30. Kola přední nápravy obouvají velikost 235/35.

Na první pohled "GéTé-dvojku" poznáte podle odlišného tvarování předního nárazníku a prahů. Protože ho nejčastěji ostatní uvidí hlavně zezadu, je na druhém konci auta poznávacích znaků více. Speciální přítlačné křídlo doplňuje přepracovaný nárazník, ze kterého hrozivě trčí dvě koncovky výfuku. Hodnota aerodynamického koeficientu Cx=0,32.

Samozřejmě se nešetřilo speciálními materiály. GT2 dostala titanové koncovky výfuku, keramika na brzdách, která je vyztužená uhlíkovými vlákny, mimo jiné ušetřila 20 kilo na hmotnosti oproti klasickým ocelovým diskům.

Cena pro německý trh byla stanovena na 189 496 euro (asi 5,5 milionu korun), cena bez 19procentní daně je 159 100 euro. Do prodeje vyrazí v listopadu letošního roku.

Porsche 911 GT2Porsche 911 GT2Porsche 911 GT2



Porsche 911 GT2Porsche 911 GT2







Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.