Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší audi - přijíždí jen tucet kusů

  8:46aktualizováno  8:46
Boční linie ještě mnoho neřeknou. Něco napoví čelní pohled, při kterém upoutají pozornost oproti běžnému autu této typové řady rozšířené blatníky a logo RS 6 na diamantově členěné mřížce chladiče. Ale vše sdělí až burácivý zvuk nastartovaného motoru. Audi RS 6 je nejvýkonnější automobil, jaký kdy ve své historii automobilka Audi vyráběla. Do Česka jich má být letos dodáno dvanáct.

Technická data jsou výmluvná: výkon 331 kW/450 k, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 s (je to lepší hodnota, než má například Porsche turbo), z 0 na 200 km/h za méně než 18 s, maximální rychlost je sice elektronicky omezena na 250 km/h, avšak vůz je konstruován pro rychlost 320 kilometrů v hodině. "I při dosažení oné dvousetpadesátikilometrové rychlosti má proto vůz stále dostatečnou rezervu pro všechny možné situace," říká Jan Klíma z mediální agentury, která Audi zastupuje v České republice.

Točivý moment si unikátně drží svoji maximální hodnotu 560 Nm v širokém rozmezí otáček 1950 min-1 až 5600 min-1. Také maximálního výkonu je dosahováno naprosto ojediněle v rozmezí otáček 5700-6400 za minutu. Motoráři Audi si u tohoto vidlicového zážehového osmiválce o objemu 4,2 litru také velmi cení nevídaného spojení dvou turbodmychadel a pětiventilového systému. Přestože cena verze se splývavou zádí byla stanovena na 2 800 000 Kč a kombi nazývané u Audi Avant je ještě o 85 tisíc dražší, všech dvanáct vozů, které letos přijdou do republiky, je v podstatě již prodáno.

I zájemci o vůz v příštím roce si musí k dealerům Audi pospíšit, protože v roce 2003 jich bude k mání jen třicet. Celá série je výrobně limitována na několik tisíc kusů, tudíž lze předpokládat, že se postupně vůz stane sběratelským kouskem, který jen tak někdo nemá.Protože motor dokáže vůz rozhýbat, jak se patří, bylo nutno k takovému stroji přimyslet i důkladný podvozek a samozřejmě brzdy. Audi RS 6 je prvním modelem své značky, který je vybaven zavěšením DRC (Dynamic Ride Control). Vždy dvojice diagonálně postavených tlumičů pérování je spolu hydraulicky propojena. Hydraulické vedení tlumičů se kříží ve speciální centrální ventilové skříni, která zaručuje bleskovou změnu charakteristiky tlumení v závislosti na aktuální situaci - především na pérování toho kterého kola.

Do standardní výbavy modelů Audi RS 6 patří také elektronický stabilizační systém ESP poslední generace, který je speciálně naladěn tak, aby sportovně založeným řidičům nekazil požitek z ostré jízdy. ESP zasahuje skutečně až v momentech, kdy se jízda těsně přiblíží hranici stability. Pro sportovně laděné modely Audi RS 6/RS 6 Avant vyvinuli specialisté firmy quattro GmbH zcela nový a mimořádně výkonný brzdový systém. U všech čtyř kol jsou kotoučové brzdy, jejichž vnitřně chlazené kompozitové disky vycházejí z konstrukce brzd závodních automobilů. Brzdové kotouče vozů Audi RS 6 mají vpředu průměr 365 mm, vzadu pak 335 mm. Vpředu mají modely Audi RS 6 osmipístkové pevné třmeny, vzadu pak jednopístkové plovoucí třmeny.

Vozy Audi RS 6 mají samozřejmě systém stálého pohonu všech čtyř kol quattro. Vysoký výkon motoru se přenáší prostřednictvím pětistupňové samočinné převodovky tiptronic. Při volbě sportovního režimu dovoluje tiptronic výraznější vytáčení motoru na jednotlivé rychlostní stupně, a naopak převodovka rychleji odřazuje směrem "dolů". Řidič může samozřejmě řadit rychlostní stupně také manuálně, a to buď ťukáním dopředu a dozadu do páky voliče, nebo páčkami pod volantem. Pravou páčkou se řadí "nahoru", levou "dolů". Bezpečnostní výbava vozů Audi RS 6/RS 6 Avant zahrnuje mimo jiné čelní a boční airbagy řidiče a jeho spolujezdce a průběžné hlavové airbagy Sideguard, které po naplnění kryjí oblast bočních oken po celé délce vozu.

Autor:


Témata: Audi, Porsche


Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.