Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší octavia v Evropě je podle názoru šéftechnika Škody šílená

aktualizováno 
Jednateli pražské prodejny vozů Škoda Karlu Nývltovi bylo málo, že automobilka vybavuje octavii motorem s poměrně úctyhodným výkonem sto padesát a nejnověji i sto osmdesát koní. Nývlt nechal zvýšit zdvihový objem motoru Škody Octavia 1.8 turbo na 2.1, výkon úpravami posunul na dvě stě padesát koní. Maximální rychlost této octavie podle Nývlta dosahuje dvou set sedmdesáti kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na sto kilometrů zvládne za šest vteřin. Vyrobil tak pravděpodobně nejrychlejší octavii jezdící po zdejších silnicích a snad i v Evropě. Upravenou octavii nejdříve vystavili ve svém autosalonu, aby zjistili, jaký o ni bude zájem. Dnes už připravují první superrychlou verzi pro zákazníka. "Objednal si ji majitel firmy, která má ve svém názvu slovo adrenalin. Prý ho jednou naštvalo, že jeho audi na dálnici doslova přefičela octavia," říká Nývlt. Tento zákazník vydá stovky tisíc korun oproti sériové octavii navíc za to, že si za volantem škodovky bude moci dopřát opačný pocit. Bude předjíždět audiny, bavoráky a možná na německé dálnici zezadu ze své škodovky náhle problikne dálkovými světly dvoustovkou pelášící porsche, které se v jeho očích bude loudat. Špatně se řeči o superrychlé octavii přestavěné prodejcem poslouchají Wilfriedu Bockelmannovi, který je ve Škodě Auto nejvyšším šéfem přes techniku. "To je šílenost, šílenost," opakuje Bockelmann. "Bylo to auto v aerodynamnickém tunelu? V rychlosti přes dvě stě kilometrů je strašně citlivé na proudy vzduchu," kroutí hlavou Bockelmann. Mladoboleslavská továrna před několika týdny představila Octavii RS, která na rozdíl od všech ostatních úprav dává zákazníkům tyto jistoty: auto má posílené brzdy, aby lépe zastavovaly zvýšený výkon, navíc spoilery a upravený podvozek zamezí tomu, aby se ve vysoké rychlosti chovalo nekontrolovatelně. Na Octavii RS se navíc vztahuje záruka továrny.
Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.