Nejrychlejší octavia v Evropě je podle názoru šéftechnika Škody šílená

Jednateli pražské prodejny vozů Škoda Karlu Nývltovi bylo málo, že automobilka vybavuje octavii motorem s poměrně úctyhodným výkonem sto padesát a nejnověji i sto osmdesát koní. Nývlt nechal zvýšit zdvihový objem motoru Škody Octavia 1.8 turbo na 2.1, výkon úpravami posunul na dvě stě padesát koní. Maximální rychlost této octavie podle Nývlta dosahuje dvou set sedmdesáti kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na sto kilometrů zvládne za šest vteřin. Vyrobil tak pravděpodobně nejrychlejší octavii jezdící po zdejších silnicích a snad i v Evropě. Upravenou octavii nejdříve vystavili ve svém autosalonu, aby zjistili, jaký o ni bude zájem. Dnes už připravují první superrychlou verzi pro zákazníka. "Objednal si ji majitel firmy, která má ve svém názvu slovo adrenalin. Prý ho jednou naštvalo, že jeho audi na dálnici doslova přefičela octavia," říká Nývlt. Tento zákazník vydá stovky tisíc korun oproti sériové octavii navíc za to, že si za volantem škodovky bude moci dopřát opačný pocit. Bude předjíždět audiny, bavoráky a možná na německé dálnici zezadu ze své škodovky náhle problikne dálkovými světly dvoustovkou pelášící porsche, které se v jeho očích bude loudat. Špatně se řeči o superrychlé octavii přestavěné prodejcem poslouchají Wilfriedu Bockelmannovi, který je ve Škodě Auto nejvyšším šéfem přes techniku. "To je šílenost, šílenost," opakuje Bockelmann. "Bylo to auto v aerodynamnickém tunelu? V rychlosti přes dvě stě kilometrů je strašně citlivé na proudy vzduchu," kroutí hlavou Bockelmann. Mladoboleslavská továrna před několika týdny představila Octavii RS, která na rozdíl od všech ostatních úprav dává zákazníkům tyto jistoty: auto má posílené brzdy, aby lépe zastavovaly zvýšený výkon, navíc spoilery a upravený podvozek zamezí tomu, aby se ve vysoké rychlosti chovalo nekontrolovatelně. Na Octavii RS se navíc vztahuje záruka továrny.