Jezdit bokem v tááááhlém řízeném smyku pro písek na stavbu nebo brambory na zimu se líbí hlavně Australanům a Novozélanďanům, tam takovým zuřivým pick-upům říkají "ute" (odvozeno od "coupé utility").
Není prvníPraktickou M3 postavili už v roce 1988 |
Bavit by to mohlo ale i Evropany, pro které je BMW M3 nepřekonatelnou ikonou. A to i v posledním osmiválcovém provedení, které se od pověstné hravosti předchozích generací posunulo k brutální síle velkého granturisma.
Bílý pick-up, kterému navíc můžete sundat díl střechy nad hlavou posádky, pohání stejný osmiválec, jako obyčejné M3 (na výběr jsou kupé, sedan, kabriolet). S výkonem 420 koní sveze M3 pick-up až 450 kilo nákladu na korbě víc než třisetkilometrovou rychlostí. BMW zatím maximálku pořádně neměřilo, prý s ním možná vyrazí na vysokorychlostní testovací okruh Nardó. Doteď nepraktičtější eMkové BMW trénovalo na Severní smyčce Nürburgringu
Pick-up není jen hrátkami tunerů. Prošlo stejným vývojem jako ostatní eMková BMW. Vývojáři na něm pracovali ve volných chvílích. Čtvrtá karosářská varianta M3 je o 50 kilogramů lehčí než kabrioletové provedení a má stejnou aerodynamiku jako verze kupé. Odnímatelný díl střechy, který sundaváte jako u targy, váží 20 kilo. Když ho sundáte, dostanete kromě modrého nebe nad hlavu prý také vylepšené jízdní vlastnosti, protože snížíte těžiště vozu.
Pracoviště řidiče a spolujezdce se nezměnilo, jen na přístrojovku přibyla plaketa upozorňující na jedinečnost projektu.
Automobilka tvrdí, že i přes významný nárůst praktičnosti to je stále nefalšovaný eMkový "bavorák". Dokonale vyvážený a ostrý. Jak ostrý bude, až do něj naložíte paletu cihel, ale BMW radši zkoušet nebude, takže pick-up zůstane v jediném exempláři.