Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejrychlejší pohřebák světa inspirovali Iron Maiden

aktualizováno 
Zatímco většina pohřbů se odehrává v pomalém tempu, za tímto speciálním Chevroletem Caprice z Chicaga byste sotva zvládali jet i se supersportem. Vůz s originálním jménem Šílenství vás totiž dokáže odvést do hrobu více než dvou set kilometrovou rychlostí.

Vypadá klidně a nenápadně, ale Madness dokáže z nuly na sto zrychlit za méně než tři vteřiny. | foto: Profimedia.cz

Autorem superrychlého pohřebního vozu je Arne Toman z Chicaga, majitel tuningové firmy AMS performance, který pro stavbu použil populární model Chevrolet Caprice z roku 1996.

Přeplňovaný šestilitrový vidlicový osmiválec o výkonu tisíc koní zrychlí z nuly na sto kilometrovou rychlost za neuvěřitelných 2,26 vteřiny (konkrétně na rychlost 60 mph, tedy 96,561 km/h). Rychlostní rekord zapsaný v Guinnessově Knize rekordů pak drží na trati dlouhé čtvrt míle (400 metrů). Cílem dokázal projet za bezmála deset vteřin v rychlosti 220 km/hod.

Svůj současný rychlostní rekord chce Arne Toman opět překonat, na jeho pokoření...

Toman svůj vůz pojmenoval Madness (Šílenství) podle své oblíbené kapely Iron Maiden a její písničky Can I Play With Madness. „Obvykle se snažím dát nějaké prvky od Iron Maiden do každého auta, na kterém pracuji. Většina lidí je z něj vystrašená, ale když ho nakonec vidí závodit na trati, jsou překvapení, jak rychle se může pohybovat takhle těžké auto.“

Fotogalerie

Na jeho finální podobě se podílel celý tým lidí, který se práci na pohřebním speciálu věnoval ve svém volném čase. Za tři roky bylo hotovo. „Žádný jiný pohřební vůz nedosahuje tak vysokého výkonu, přitom je moje Šílenství stále plnokrevným pohřebákem, který splňuje všechny své funkce.“

Ke stavbě se rozhodl poté, co se dozvěděl o předchozím pohřebním rekordu na stejné trati. Jeho původní čas byl 13,72 vteřiny a Arne Toman je rozhodnutý pokořit i svůj dosavadní rekord. „Na letošní rok už máme připravený upravený motor s větším turbem o celkovém výkonu 1 300 koní.“

Autor:



Nejčtenější

Po 67 letech si v Oregonu smí řidiči sami tankovat. Jsou zděšeni

(ilustrační snímek)

„V Oregonu žiji celý život a tankovat si benzin odmítám. To mají provádět jen proškolení lidé. Chystám se zaparkovat u...

Kritik elektromobilů v ráži: A komu chcete ty elektromobily prodat?

Volkswagen I.D. Buzz

Proč kupovat výrazně dražší auto, jež navíc nedosahuje kvalit toho, které už máte? Profesor Fritz Indra se v rozhovoru...



K plavkám bouchačka a gorila jezdí vpředu: tato pravidla fakt platí

(Ilustrační snímek)

V Saúdské Arábii ještě stále nesmí řídit ženy, zato na Aljašce může řídit každý, komu bylo čtrnáct. Někde musí před...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...

V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Další z rubriky

Specialisté v Poličce vyrobí hasičskou cisternu odolnou proti detonacím

Firma THT Polička, která vyrábí různé modifikace požárních automobilů, navázala...

Společnost THT Polička letos vyrobí pro hasiče dvě speciální cisterny, které budou odolné i proti detonacím. Hasiči si...

Škoda vyvíjí manuál pro koncern VW, přemýšlí o robotizované převodovce

Výroba manuální převodovky MQ 200

V Mladé Boleslavi se vyrábí manuální převodovka MQ 200, tedy pro motory s točivým momentem do 200 Nm. Nyní zde bude...

Filipíny se zbavují své ikony, je příliš neekologická

Filipíny - Jeepney - dostanete se s ním všude. Stojí pár pesos a jeto velké...

Veřejná doprava v řadě světových měst má své legendy a ikony. Symbolem Londýna jsou černé taxíky a červené dvoupatrové...

Najdete na iDNES.cz