Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Sekačka pro šílené zahradníky frčí 188 km/h

aktualizováno 
Je to červené, na čtyřech kolech, při řízení potřebujete helmu a drží to rychlostní rekord, kterého to dosáhlo na okruhu. Sice to pasuje na italského plnokrevníka, ale jde o zahradní traktůrek od Hondy.

Pro pohon stroje byl použit litrový motor z Hondy VTR Firestorm. Přes speciálně navržené zavěšení se přenáší 96 newtonmetrů točivého momentu na kola vypůjčená z terénní čtyřkolky. | foto: Honda

Zahradní sekačka s litrovým motorem o výkonu 109 koní překonala o 48 kilometrů v hodině předchozí zápis do Guinessovy knihy rekordů. Úspěšný pokus proběhl pod dozorem Guinessova komisaře na zkušebním okruhu IDIADA ve španělské Tarragoně. Za volantem seděl Piers Ward.

Rychlost byla měřena úsekovým měřicím zařízením na dráze o délce 100 metrů. Pro splnění podmínek pro zápis do Guinessovy knihy rekordů musela zahradní sekačka absolvovat stejnou trať v obou směrech během jedné hodiny, přičemž výsledná rychlost se počítala jako průměr z obou naměřených jízd.

Sekačka dokáže sekat trávu při rychlosti až 24 km/h díky dvěma elektromotorům v...

Ale aby se ale stroj mohl pro zápis rekordu kvalifikovat, musel být také schopen sekat trávu a musel vypadat jako zahradní sekačka.

Honda Mean Mower, jak se rekordní speciál jmenuje, byl navržen a vyroben ve Velké Británii firmou Team Dynamics, která je partnerem Hondy pro mistrovství světa cestovních vozů (BTCC). "Její inženýři od základu přepracovali zahradní traktor Honda HF2620, vybavili ho zcela novým podvozkem vyrobeným na zakázku ze 4130 chrom-molybdenové oceli, čímž vznikla pevná, bezpečná, ale zároveň velmi lehká platforma," popisuje mluvčí Hondy v Česku Petr Hubáček.

Pro pohon stroje byl použit litrový motor z Hondy VTR Firestorm. Přes speciálně navržené zavěšení se přenáší 96 newtonmetrů točivého momentu na kola vypůjčená z terénní čtyřkolky.

Žací ústrojí bylo kvůli snížení hmotnosti vyrobeno na míru ze skelných vláken, zatímco v koši na trávu našly místo palivová nádrž, výkonný olejový chladič a sekundární vodní chladič.

Rekordní pokus proběhl na zkušebním okruhu IDIADA ve španělské Tarragoně.

Rekordní pokus proběhl na zkušebním okruhu IDIADA ve španělské Tarragoně.

Důležitou součástí zadání byla rovněž schopnost sekat trávu, což tato superrychlá sekačka dokáže díky dvěma elektromotorům v žacím ústrojí, které roztáčí 3mm ocelové nože na 4 000 ot./min. Sekačka dokáže sekat trávu při rychlosti až 24 km/h, což je více než dvojnásobek oproti původnímu traktoru HF2620, ze kterého tento speciál vychází.

Fotogalerie

Na vývoji sekačky se podíleli i jezdci závodního týmu Honda Yuasa Racing (trojnásobný mistr světa v BTCC Matt Neal a úřadující mistr Gordon Shedden), kteří pro ovládání šestistupňové převodovky poradili inženýrům přidat pádla řazení pod volant. Dalším doplňkem je na míru vyvinutá sportovní sedačka, výfukový systém a hřebenové řízení převzaté z vozu Morris Minor.

Zahradní traktor prý umí jet dokonce přes 210 km/h a na stovku umí tento 140kg stroj vystřelit za čtyři sekundy.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.