Autofotka týdne: Sekačka pro šílené zahradníky frčí 188 km/h

aktualizováno 
Je to červené, na čtyřech kolech, při řízení potřebujete helmu a drží to rychlostní rekord, kterého to dosáhlo na okruhu. Sice to pasuje na italského plnokrevníka, ale jde o zahradní traktůrek od Hondy.

Pro pohon stroje byl použit litrový motor z Hondy VTR Firestorm. Přes speciálně navržené zavěšení se přenáší 96 newtonmetrů točivého momentu na kola vypůjčená z terénní čtyřkolky. | foto: Honda

Zahradní sekačka s litrovým motorem o výkonu 109 koní překonala o 48 kilometrů v hodině předchozí zápis do Guinessovy knihy rekordů. Úspěšný pokus proběhl pod dozorem Guinessova komisaře na zkušebním okruhu IDIADA ve španělské Tarragoně. Za volantem seděl Piers Ward.

Rychlost byla měřena úsekovým měřicím zařízením na dráze o délce 100 metrů. Pro splnění podmínek pro zápis do Guinessovy knihy rekordů musela zahradní sekačka absolvovat stejnou trať v obou směrech během jedné hodiny, přičemž výsledná rychlost se počítala jako průměr z obou naměřených jízd.

Sekačka dokáže sekat trávu při rychlosti až 24 km/h díky dvěma elektromotorům v...

Ale aby se ale stroj mohl pro zápis rekordu kvalifikovat, musel být také schopen sekat trávu a musel vypadat jako zahradní sekačka.

Honda Mean Mower, jak se rekordní speciál jmenuje, byl navržen a vyroben ve Velké Británii firmou Team Dynamics, která je partnerem Hondy pro mistrovství světa cestovních vozů (BTCC). "Její inženýři od základu přepracovali zahradní traktor Honda HF2620, vybavili ho zcela novým podvozkem vyrobeným na zakázku ze 4130 chrom-molybdenové oceli, čímž vznikla pevná, bezpečná, ale zároveň velmi lehká platforma," popisuje mluvčí Hondy v Česku Petr Hubáček.

Pro pohon stroje byl použit litrový motor z Hondy VTR Firestorm. Přes speciálně navržené zavěšení se přenáší 96 newtonmetrů točivého momentu na kola vypůjčená z terénní čtyřkolky.

Žací ústrojí bylo kvůli snížení hmotnosti vyrobeno na míru ze skelných vláken, zatímco v koši na trávu našly místo palivová nádrž, výkonný olejový chladič a sekundární vodní chladič.

Rekordní pokus proběhl na zkušebním okruhu IDIADA ve španělské Tarragoně.

Rekordní pokus proběhl na zkušebním okruhu IDIADA ve španělské Tarragoně.

Důležitou součástí zadání byla rovněž schopnost sekat trávu, což tato superrychlá sekačka dokáže díky dvěma elektromotorům v žacím ústrojí, které roztáčí 3mm ocelové nože na 4 000 ot./min. Sekačka dokáže sekat trávu při rychlosti až 24 km/h, což je více než dvojnásobek oproti původnímu traktoru HF2620, ze kterého tento speciál vychází.

Fotogalerie

Na vývoji sekačky se podíleli i jezdci závodního týmu Honda Yuasa Racing (trojnásobný mistr světa v BTCC Matt Neal a úřadující mistr Gordon Shedden), kteří pro ovládání šestistupňové převodovky poradili inženýrům přidat pádla řazení pod volant. Dalším doplňkem je na míru vyvinutá sportovní sedačka, výfukový systém a hřebenové řízení převzaté z vozu Morris Minor.

Zahradní traktor prý umí jet dokonce přes 210 km/h a na stovku umí tento 140kg stroj vystřelit za čtyři sekundy.

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Najdete na iDNES.cz