Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší Škoda Octavia oficiálně: Dvě stě koní pro RS potvrzeno!

  15:14aktualizováno  15:14
Pořádně Rychlé Svezení ve Škodě Octavii druhé generace nabídne novinka, kterou se chystá mladoboleslavská automobilka poprvé ukázat naživo světu ve Frankfurtu nad Mohanem. Octavia s magickým titulem RS v občance dostane přeplňované srdce 2,0 TFSI s výkonem dvou set koní.

Všichni, kdo rádi prohánějí ručičku tachometru, mají další důvod, proč vyrazit na zářijový frankfurtský autosalon.

Octavie druhé generace se na silnicích rychle rozkoukala a zabydlela, je tedy nejvyšší čas vyrazit do ulic s něčím ostřejším.

Nabroušená octavie bude prohánět soupeře v  obou karosářských verzích: kombi i lifback. Od "obyčejných a pomalých" octavii "RSo" odliší jiný přední nárazník s integrovanými kruhovými mlhovkami, chybět nesmí ani křídlo na víku kufru. Sportovní octavie bude oblečena bude do žluté, modré, červené, stříbrné nebo černé. První dvě barvy budeme vídat pouze na octaviích s všeříkajícím odznakem V na mřížce čelní masky.

To nejdůležitější, co dělá "eReSko" nefalšovaným sportovním náčiním, je mocné dvousetkoňové srdce. Dvoulitrový agregát s přímým vstřikováním benzínu dopovaný turbem, v jazyce koncernu VW označený jako TFSI, nabídne sportovcům za volanty "RSek" výkon 147 kW (200 koní).

Krocení dosud nejrychlejší sériové škodovky bude znamenat ovládnout 280 newtonmetrů kroutícího momentu. Octava RS umí upalovat až 240 kilometrovou rychlostí. Z nuly na sto kilometrů v hodině to autu trvá 7,3 sekundy.

S plynem na podlaze ujede řidič "RSového" kombíku za hodinu o dva kilometry méně než v liftbacku. Z nuly na stokilometrovou rychlost mu to pak bude trvat o 0,2 sekundy déle.

Cena nové škody zatím není známa. „Všechny podrobnosti zveřejníme až na frankfurtském autosalonu,“ říká mluvčí firmy Evžen Krauskopf.

Rameny zatím krčí i obchodníci. „Hodně bude záležet na výbavě, která je u podobných vozů vždycky specifická a těžko o ní dopředu spekulovat,“ uvažuje Iveta Grafová, manažerka firmy Auto Heller, specializované na prodej značek koncernu Volkswagen. Ta ale předpokládá, že nový vůz by měl být k mání zhruba za cenu mezi 700 tisíci a necelým milionem korun.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.