Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší Škoda Octavia oficiálně: Dvě stě koní pro RS potvrzeno!

  15:14aktualizováno  15:14
Pořádně Rychlé Svezení ve Škodě Octavii druhé generace nabídne novinka, kterou se chystá mladoboleslavská automobilka poprvé ukázat naživo světu ve Frankfurtu nad Mohanem. Octavia s magickým titulem RS v občance dostane přeplňované srdce 2,0 TFSI s výkonem dvou set koní.

Všichni, kdo rádi prohánějí ručičku tachometru, mají další důvod, proč vyrazit na zářijový frankfurtský autosalon.

Octavie druhé generace se na silnicích rychle rozkoukala a zabydlela, je tedy nejvyšší čas vyrazit do ulic s něčím ostřejším.

Nabroušená octavie bude prohánět soupeře v  obou karosářských verzích: kombi i lifback. Od "obyčejných a pomalých" octavii "RSo" odliší jiný přední nárazník s integrovanými kruhovými mlhovkami, chybět nesmí ani křídlo na víku kufru. Sportovní octavie bude oblečena bude do žluté, modré, červené, stříbrné nebo černé. První dvě barvy budeme vídat pouze na octaviích s všeříkajícím odznakem V na mřížce čelní masky.

To nejdůležitější, co dělá "eReSko" nefalšovaným sportovním náčiním, je mocné dvousetkoňové srdce. Dvoulitrový agregát s přímým vstřikováním benzínu dopovaný turbem, v jazyce koncernu VW označený jako TFSI, nabídne sportovcům za volanty "RSek" výkon 147 kW (200 koní).

Krocení dosud nejrychlejší sériové škodovky bude znamenat ovládnout 280 newtonmetrů kroutícího momentu. Octava RS umí upalovat až 240 kilometrovou rychlostí. Z nuly na sto kilometrů v hodině to autu trvá 7,3 sekundy.

S plynem na podlaze ujede řidič "RSového" kombíku za hodinu o dva kilometry méně než v liftbacku. Z nuly na stokilometrovou rychlost mu to pak bude trvat o 0,2 sekundy déle.

Cena nové škody zatím není známa. „Všechny podrobnosti zveřejníme až na frankfurtském autosalonu,“ říká mluvčí firmy Evžen Krauskopf.

Rameny zatím krčí i obchodníci. „Hodně bude záležet na výbavě, která je u podobných vozů vždycky specifická a těžko o ní dopředu spekulovat,“ uvažuje Iveta Grafová, manažerka firmy Auto Heller, specializované na prodej značek koncernu Volkswagen. Ta ale předpokládá, že nový vůz by měl být k mání zhruba za cenu mezi 700 tisíci a necelým milionem korun.

Autoři: ,


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Další nešpanělský seat v plné parádě. Nové SUV Tarraco jede z Německa

Seat Tarraco

Seat má už třetí SUV, Tarraco bude vlajkovou lodí španělské automobilky. Vyrábí se ve Wolfsburgu, má parádní vzhled,...

Nadvláda Tesly končí, Mercedes se pouští do elektromobility

Mercedes-Benz EQC

Elektrický Mercedes EQC je nové kladivo na Teslu. Má přes 400 koní a ujede údajně až 450 kilometrů. Prodávat se začne v...

Praha je rejdiště maskovaných mercedesů. Nový úlovek odhalí příští rok

Maskované prototypy Mercedesů v Praze: GLB a A-Class

Maskovaný mercedes je už tradiční součástí pražského provozu. Auta se zde testují v pravidelném provozu a aktuálně...

Najdete na iDNES.cz