Nejrychlejší Škoda Octavia oficiálně: Dvě stě koní pro RS potvrzeno!

  15:14aktualizováno  15:14
Pořádně Rychlé Svezení ve Škodě Octavii druhé generace nabídne novinka, kterou se chystá mladoboleslavská automobilka poprvé ukázat naživo světu ve Frankfurtu nad Mohanem. Octavia s magickým titulem RS v občance dostane přeplňované srdce 2,0 TFSI s výkonem dvou set koní.

Všichni, kdo rádi prohánějí ručičku tachometru, mají další důvod, proč vyrazit na zářijový frankfurtský autosalon.

Octavie druhé generace se na silnicích rychle rozkoukala a zabydlela, je tedy nejvyšší čas vyrazit do ulic s něčím ostřejším.

Nabroušená octavie bude prohánět soupeře v  obou karosářských verzích: kombi i lifback. Od "obyčejných a pomalých" octavii "RSo" odliší jiný přední nárazník s integrovanými kruhovými mlhovkami, chybět nesmí ani křídlo na víku kufru. Sportovní octavie bude oblečena bude do žluté, modré, červené, stříbrné nebo černé. První dvě barvy budeme vídat pouze na octaviích s všeříkajícím odznakem V na mřížce čelní masky.

To nejdůležitější, co dělá "eReSko" nefalšovaným sportovním náčiním, je mocné dvousetkoňové srdce. Dvoulitrový agregát s přímým vstřikováním benzínu dopovaný turbem, v jazyce koncernu VW označený jako TFSI, nabídne sportovcům za volanty "RSek" výkon 147 kW (200 koní).

Krocení dosud nejrychlejší sériové škodovky bude znamenat ovládnout 280 newtonmetrů kroutícího momentu. Octava RS umí upalovat až 240 kilometrovou rychlostí. Z nuly na sto kilometrů v hodině to autu trvá 7,3 sekundy.

S plynem na podlaze ujede řidič "RSového" kombíku za hodinu o dva kilometry méně než v liftbacku. Z nuly na stokilometrovou rychlost mu to pak bude trvat o 0,2 sekundy déle.

Cena nové škody zatím není známa. „Všechny podrobnosti zveřejníme až na frankfurtském autosalonu,“ říká mluvčí firmy Evžen Krauskopf.

Rameny zatím krčí i obchodníci. „Hodně bude záležet na výbavě, která je u podobných vozů vždycky specifická a těžko o ní dopředu spekulovat,“ uvažuje Iveta Grafová, manažerka firmy Auto Heller, specializované na prodej značek koncernu Volkswagen. Ta ale předpokládá, že nový vůz by měl být k mání zhruba za cenu mezi 700 tisíci a necelým milionem korun.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Další z rubriky

Do okolí Paříže od léta nebudou smět stará dieselová auta

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Do okolí Paříže už od července 2019 nebudou moci vjíždět stará dieselová auta. Rozhodla o tom rada oblasti zvané Velká...

Crashtest aut, která dělí 20 let, ukázal, jak se posunula bezpečnost

Crashtest aut, které dělí dvacet let - Ford Fiesta z roku 1998 proti vozu z...

Simulovaná srážka dvou Fordů Fiesta, které dělí 20 let, ukázala, jak dramatický pokrok v bezpečnosti auta za tu dobu...

Jeskyně i tráva ve větru. Prohlédněte si nejkrásnější parkoviště světa

Cliniques Universitaires Saint Luc (Belgium)

Parkovali jste někdy v jeskyni, designovém parkovacím domě ozdobeném krajkou nebo tisíci plátky hliníku, který si hraje...

Najdete na iDNES.cz