Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší spider planety od Ferrari

  16:54aktualizováno  16:54
Uhánět 320 km/h s větrem ve vlasech je kratochvílí opravdových fajnšmekrů. A právě pro ferraristy tělem i duší, samozřejmě s patřičně naditou kapsou, vyrobí maranellská automobilka model Superamerica.

Nejrychlejší spider planety vychází z Ferrari 575 Maranello.

Za co bude zákazník platit asi o 20 procent navíc oproti "obyčejné uzavřené verzi?

Především za jedinečnou střechu, která je sice tvrdá (na tom by nebylo nic až tak neobvyklého), má ale speciální systém skládání.

A aby toho nebylo málo, lze měnit její průhlednost.

Bylo samozřejmě také lehce "sáhnuto" na motor.

Maranello se pomalu chystá do důchodu, myšlenka Fioravanti, design Pininfariny a technologie Saint Gobain ale udělala ze superamericy unikátní kousek.

Superamerica je superrychá ve všech ohledech. Nejen že umí jezdit až 320 km/h, což z něj dělá jeden z nejrychlejších spiderů planety, hodně rychle umí také složit/rozložit svoji střechu. Trvá to asi 10 sekund.

Skleněný panel udělá salto nazad a z maranella je kabriolet. Konstrukce z uhlíkových vláken se ale neschovává do kufru (tam už je kreditka a kartáček na zuby), ale poskládá se na něj. Zadní okno pak funguje také jako deflektor... v 320 km/h by se mohl hodit.

Sklo střechy ale umí něco víc než tělocvik nad hlavou řidiče. Celý zázrak se jmenuje Revocromico. Jediným ovladačem je možné měnit průhlednost střechy. Změna čirosti skla z absolutně neprůhledného na průzračné proběhne během jedné minuty.

Ve spideru se vzpínajícím se hřebcem ve znaku najdeme 540 hlavé stádo. Dvanáctiválec 5,7 litru má oproti klasické variantě zvýšený výkon. Maximální kroutící moment 588 Nm přenáší na kola F1 převodovka řazená "pádly" pod volantem. Hodláte-li auto prohánět po okruhu, počítejte s dalšími 22 620 eury navíc za paket GTC. U Ferrari za to na superamericu namontují silnější keramické brzdy, odlehčená devatenáctipalcová kola a přitvrdí podvozek.

Vidět na vlastní oči Ferrari Superamerica bude možné na zámořských autosalonech v Dertroitu a Los Angeles začátkem příštího roku.

Ferrari Superamerica v číslech

Rozměry 

Délka

4550 mm

Šířka 

1935 mm

Výška

1277 mm

Rozvor 

2500 mm

Rozchod vpředu

1632 mm

Rozchod vzadu

1586 mm

Motor

12V

Vrtání x zdvih

89 mm x 77 mm

Objem 

5.748 cm3

Kompresní poměr

11:1

Výkon

398 kW (540 koní) při 7.250 ot./min

Kroutící moment 

588,6 Nm a 5.250 ot./min

Max. rychlost

320 km/h

Uhánět 320 km/h s větrem ve vlasech je kratochvílí opravdových fajnšmekrů. A právě pro ferraristy tělem i duší, samozřejmě s patřičně nabitou kapsou, vyrobí maranellská automobilka model Superamerica.

Nejrychlejší spider planety vychází z Ferrari 575 Maranello.

Maranello se pomalu chystá do důchodu, myšlenka Fioravanti, design Pininfariny a technologie Saint Gobain udělala ze superamericy unikátní kousek.

Superamerica je superrychá ve všech ohledech. Nejen že umí jezdit až 320 km/h, což z něj dělá jeden z nejrychlejších spiderů planety, hodně rychle umí také složit/rozložit svoji střechu.

Pod kapotou se vzpínajícím se hřebcem najdeme 540 hlavé stádo.

Jediným ovladačem je možné měnit průhlednost střechy. Změna čirosti skla z absolutně neprůhledného na průzračné proběhne během jedné minuty.

Autoři: ,






Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.