Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Auto-lachtan je rychlík na souši i ve vodě

aktualizováno 
Šest let dřiny a na konci přece jen splněný sen. Americký konstruktér tvrdě pracoval na vývoji obojživelného vozidla, s kterým by překonal světový rekord a po jeho dosažení dává svůj výtvor k prodeji. Novému majiteli nabízí i podporu a slibuje, že se dočká ještě vyšších rychlostí.

Auto s názvem Sea Lion, česky tedy lachtan, vyvíjel Mark Witt šest let s jediným cílem. Stanovit rychlostní rekord pro obojživelný automobil, který dokáže jezdit po souši i na moři.

Lachtana z leštěného hliníku a nerezové oceli pohání rotační (Wankelův) motor Mazdy RX-3 z roku 1974 o výkonu 174 koní a na zemi podle majitele dokáže vyvinout rychlost 200 km/h. Na moři pohání stříbrný vůz proudový motor Berkeley 12 JC rychlostí 70 km/h.

Alespoň takové hodnoty pro rychlostní rekord obojživelného vozidla udává Mark Witt. Pro podobnou kategorii sice neexistuje žádná komise, tvůrce ale nabízí jako důkazy videozáznamy a archiv z GPS. Nutno podotknout, že o stejný rekord se uchází dalších 25 vozidel.

Vůz navrhl stavitel s pomocí počítače, rám pak tvoří hliník svařovaný v ochranné atmosféře a konstrukci doplňují různé doplňky vyrobené s pomocí CNC obráběcích strojů. Vůz je v současné době na prodej, Mark Witt si ho cení na téměř pět a půl milionu korun, zakoupit ho můžete v kalifornském městě Emeryville.

Podle konstruktéra není ještě potenciál vozu využit v plné míře. Lachtan je připravený na ještě vyšší rychlosti, při výměně motorů by měl zvládnout pozemní rychlost až 290 km/h a ve vodě až 90 km/h. Sám ještě uvažuje o tom, že před prodejem pořídí novější rotační motor Renesis z Mazdy RX-8.

A budoucímu majiteli navrhuje i další možnou spolupráci. "Jsem plně k dispozici jako konzultant, inženýr, mechanik a psychiatr pro kohokoliv, kdo se rozhodne pokračovat ve vytváření dalšího obojživelného rekordu."

Autor:


Témata: Mazda


Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.