Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejsilnější sériový motocykl pochází z Anglie, jede 320 km/h

  14:00aktualizováno  14:00
Pravda, dvaapadesát vyrobených kusů není zrovna obrovská série, ale při ceně 107 tisíc liber, tedy něco přes tři miliony korun, to asi na velkou sérii nebude. O to zajímavější pak tento výtvor firmy Icon Motorcycles s názvem Sheene bude.

Icon Sheene | foto: Icon Motorcycles

Pokud vám jméno stroje něco připomíná, vězte, že celý motocykl je poctou legendárnímu motocyklovému závodníkovi Berrymu Sheenovi.

A bude exkluzivní. Každá z motorek bude mít na zadní části podsedlovky ručně nastříkanou jednu z karet z 52 kusového balíčku s rozkošnou dívkou ("pin-up girl"). Dobrý nápad, rozhodně lepší než standardní plakety s výrobním číslem, které ale Icon Sheene také dostane. Jednotlivé karty a dívky si vzal na starosti Mike Fairholm, osobní lakýrník Sheenových přileb. Tu mimochodem dostanete k motorce také.

Vzhledem k tomu, že své největší úspěchy zažil Barry Sheene s motocyklem Suzuki, padlo rozhodnutí použít motor této značky, konkrétně GSX1400. Byl kompletně rozebrán, upraven a dostal písty od Wiseca, řídící jednotku Motech Formula One a především turbo Garret. Celé to bylo potřeba uchladit, přibyly tedy dva hliníkové olejové chladiče. Aby si mohl motor celou tu sílu pěkně odfouknout, nechybí nerezový výfuk vyráběný metodou hydroformování.

Icon Sheene

Motor je usazen do hliníkového rámu legendární značky Spodnon, který je, jak jinak, než ručně dělaný, stejně jako leštěná kyvná vidlice zadního kola. Podvozek je to nejlepší, co můžete koupit od Bituba, závodní tlumiče na předku i zadku. Snižování hmotnosti neodpružených částí a zvyšování ceny rovná se pětipaprsková karbonová kola. O brzdy se postaral švédský specialista ISR, který dodal radiální šestipístkové monobloky na dvojici předních kotoučů a čtyřpístky na zadek.

Nejčastěji použitými materiály při stavbě Icon Sheene byly hliník a karbon a nejinak je tomu u kapotáže, která je samozřejmě z druhého jmenovaného materiálu a nádrže, kterou u Icon Motors vyrábějí, z hliníku (překvapivě ručně).

Podtrženo sečteno, Icon Sheene je technicky na špici, používá exkluzivní díly nejlepších světových výrobců a co není od nich, vyrábí ručně ve své továrně. Umí 250 koní, přes 320 km/h a i když výrobce tají hmotnost, rozhodně to vzhledem k použitým materiálům nebude nic strašného. Řekněme důstojná socha legendárnímu jezdci se sedmičkou na kapotě.

Další motonovinky a speciality v magazínu Motohouse

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Prague Harley Days 2017
VIDEO: Harleyáři obsadili Prahu

Centrem Prahy dnes projela kolona motocyklů značky Harley-Davidson. Jejich majitelé se do metropole sjeli na akce Prague Harley Days, která se letos koná...  celý článek

Triumph Bonneville Bobber Black
Temný rytíř a hot rod: prozkoumali jsme novinky Triumphu na příští rok

Tradiční britský výrobce motocyklů Triumph usoudil, že klasiky není prostě nikdy dost a na silnice posílá další dva přírůstky do rodiny Bonneville. Svou...  celý článek

Distinguished Gentleman's Ride - spanilá jízda motorek Prahou
OBRAZEM: Frajeři s kníry profrčeli Prahou

V neděli si přesně v poledne přes 92 tisíc elegantně oblečených motorkářů v 95 zemích nalepilo symbolický knírek na světlomet svého klasického „oldschool“...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.