Icon Sheene

Icon Sheene | foto: Icon Motorcycles

Nejsilnější sériový motocykl pochází z Anglie, jede 320 km/h

  • 54
Pravda, dvaapadesát vyrobených kusů není zrovna obrovská série, ale při ceně 107 tisíc liber, tedy něco přes tři miliony korun, to asi na velkou sérii nebude. O to zajímavější pak tento výtvor firmy Icon Motorcycles s názvem Sheene bude.

Pokud vám jméno stroje něco připomíná, vězte, že celý motocykl je poctou legendárnímu motocyklovému závodníkovi Berrymu Sheenovi.

A bude exkluzivní. Každá z motorek bude mít na zadní části podsedlovky ručně nastříkanou jednu z karet z 52 kusového balíčku s rozkošnou dívkou ("pin-up girl"). Dobrý nápad, rozhodně lepší než standardní plakety s výrobním číslem, které ale Icon Sheene také dostane. Jednotlivé karty a dívky si vzal na starosti Mike Fairholm, osobní lakýrník Sheenových přileb. Tu mimochodem dostanete k motorce také.

Vzhledem k tomu, že své největší úspěchy zažil Barry Sheene s motocyklem Suzuki, padlo rozhodnutí použít motor této značky, konkrétně GSX1400. Byl kompletně rozebrán, upraven a dostal písty od Wiseca, řídící jednotku Motech Formula One a především turbo Garret. Celé to bylo potřeba uchladit, přibyly tedy dva hliníkové olejové chladiče. Aby si mohl motor celou tu sílu pěkně odfouknout, nechybí nerezový výfuk vyráběný metodou hydroformování.

Icon Sheene

Motor je usazen do hliníkového rámu legendární značky Spodnon, který je, jak jinak, než ručně dělaný, stejně jako leštěná kyvná vidlice zadního kola. Podvozek je to nejlepší, co můžete koupit od Bituba, závodní tlumiče na předku i zadku. Snižování hmotnosti neodpružených částí a zvyšování ceny rovná se pětipaprsková karbonová kola. O brzdy se postaral švédský specialista ISR, který dodal radiální šestipístkové monobloky na dvojici předních kotoučů a čtyřpístky na zadek.

Nejčastěji použitými materiály při stavbě Icon Sheene byly hliník a karbon a nejinak je tomu u kapotáže, která je samozřejmě z druhého jmenovaného materiálu a nádrže, kterou u Icon Motors vyrábějí, z hliníku (překvapivě ručně).

Podtrženo sečteno, Icon Sheene je technicky na špici, používá exkluzivní díly nejlepších světových výrobců a co není od nich, vyrábí ručně ve své továrně. Umí 250 koní, přes 320 km/h a i když výrobce tají hmotnost, rozhodně to vzhledem k použitým materiálům nebude nic strašného. Řekněme důstojná socha legendárnímu jezdci se sedmičkou na kapotě.

Další motonovinky a speciality v magazínu Motohouse