Mazda postavila MX-5 úplně nanovo. Japonští konstruktéři využili své zkušenosti s odlehčováním aut, oproti předchůdkyni je tak nová generace lehčí o metrák (váží prý podobně jako první generace kolem 900 kg). Obratnost a hbitost zaručuje nízko položené těžiště, prý je nejníž z dosavadních generací MX-5.
Zatím je tajné, jaký motor má pod kapotou, samozřejmostí zůstává pohon zadních kol. Spekuluje se o jedna-pětce a dvoulitru.
Design je radikálně nový, agresivnější a trochu komplikovanější než u předchůdců. Připomenutí pro labužníky: tvarování zádi a hlavně zadních světel možná lehce připomíná alfy romeo. Asi to nebude náhoda, MX-5 dá totiž vzniknout i italskému roadsteru některé ze značek koncernu FCA (Fiat-Chrysler). Je však skoro jisté, že zrovna Alfa Romeo to nebude.