Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejstarší auta jezdí na Plzeňsku, nejmladší v Praze

  10:44aktualizováno  10:44
Podle údajů Sdružení automobilového průmyslu (SAP) jezdí v České republice nejmladší auta v Praze, naopak nejstarší na Plzeňsku. "Hlavní město má nejmladší vozový park s průměrným stářím vozů 11,41 roku, naopak nejstarší auta jezdí v okrese Plzeň-sever, kde je jejich průměrný věk 15,42 roku," řekl ředitel sdružení Antonín Šípek.

V Brně činí průměrné stáří automobilů 12,01 roku, což představuje druhý nejmladší vozový park. Třetí skončil okres Praha-západ s průměrem 12,04 roku. Nejstarší vozy jezdí kromě Plzně ještě v Děčíně, kde jsou v průměru 15,37 roku stará auta.     Počet obyvatel na jeden osobní automobil je nejnižší opět v Praze, kde tento poměr činí 2,14. Následuje okres Praha-východ s 2,42 obyvatele na auto a Plzeň-město s 2,43 obyvatele. Nejhůře jsou na tom okresy Bruntál a jeseník s 3,97 obyvatele na osobní vůz a Karviná s 3,82 obyvatele.

Průměrné stáří 3,523.277 osobních vozů v ČR bylo loni 13,61 roku, tedy o 0,1 roku více než v roce 2000. Celkem 18.381 autobusů registrovaných v ČR má průměrný věk 11,92 roku, avšak v některých okresech je průměr vyšší než 14
let. Například v Bruntále je to 14,75 roku, v Tachově 15 let, v Rokycanech 15,55 roku, Jeseníku 16,27 roku, Přerově 17,71 roku a Novém Jičíně dokonce 18,36 roku. Na druhou stranu nejmladší vozový park autobusů je v Brně s průměrem 9,90 roku. Následuje Ostrava s 9,91 roku a Praha s 10,19 roku.

Jeden z posledních trabantů parkuje na třídě Karla Marxe v Berlíně. Před 10 lety sjel z výrobního pásu v durynském Eisenachu poslední wartburg a 30. dubna pak v saském Zwickau i poslední trabant. Automobilka Sachsenring s tradicí od roku 1899 vyrobila od 50. let přes tři milióny trabantů, doposud je na východě Německa registrováno ještě kolem 200.000 "plastových pum".

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.