Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: tryskobabička se chystá na start rallye, je jí 97 let

aktualizováno 
Dorothy Caldwellová i přes svůj vysoký věk rozhodně nežije nudný život. Ostřílená závodnice letos plánuje účast na závodu napříč Spojenými státy, na který se vydá společně se svým synem. Čeká na ně téměř 10 tisíc kilometrů.

Dorothy Caldwellová se synem Alastairem. Závodu Trans-America Challenge se zúčastní s vozem Rolls Royce Silver Cloud III z roku 1963. | foto: Profimedia.cz

Žena, která je považována za nejstarší navigátorku světa, se chystá na svůj další závod napříč Spojenými státy. I pro zdatné posádky je to velká výzva, ale Dorothy Caldwellová má takové ráda.

V závodě bude navigovat svého dvaasedmdesátiletého syna, kterým je Alastair Caldwell, bývalý úspěšný týmový manažer týmu McLaren F1. Pamatujete si ještě na legendy F1 Nelsona Piqueta a Jamese Hunta? Právě jim v té době šéfoval.

Dorothy Caldwellová při navigování během soutěže Trans America 2012

V krásném Rolls-Roycu Silver Cloud III z roku 1963 spolu projedou celkem 9 482 kilometrů dlouhou trať závod Trans-America Challenge, který vede od západu na východ Spojených států amerických.

Nejde přitom o jejich první účast v tomto závodě, poprvé spolu stáli na startu už v roce 2012. „Všechno to začal můj syn Alastair, který měl chuť závodit, ale sháněl navigátora. Tajně jsem doufala, že požádá mě,“ prohlásila Dorothy po prvním absolvovaném ročníku.

Fotogalerie

Stalo se a její syn jí tím udělal velkou radost. „Nepatřím mezi lidi, kteří nečinně zůstávají doma. Ráda si užívám aktivní život, jak jen to je možné. Vždy se najde něco zajímavého, takovou příležitost jsem si nemohla nechat ujít,“ směje se Dorothy. Za svůj inspirativní výkon dokonce získala před třemi lety cenu „Duše celého závodu“.

Letos bude rodinná posádka soutěžit s celkem 44 soupeři, celou cestu by měli podle pravidel absolvovat za 22 dnů s celkem 19 různými přestávkami. Nejstarším vozem závodu bude Bentley 4½ Le Mans z roku 1927, nejmladším pak Triumph Stag z roku 1977.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Adria COMPACT PLUS SLS_150HP_6MT
Adria COMPACT PLUS SLS_150HP_6MT

r.v. 2017, naj. 2 km, diesel, servisní kniha
1 692 790 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.