Volkswagen XL1

Volkswagen XL1 | foto: Volkswagen

Nejúspornější bugatti bude volkswagen se spotřebou pod litr

  • 13
Představitelé koncernu Volkswagen se netají tím, že by rádi vyrobili alespoň omezenou sérii konceptu XL1 se spotřebou 0,9 litru nafty na sto kilometrů. Aby ospravedlnili vysokou cenu, mohl by se vůz prodávat pod značkou Bugatti.

Automobilka Bugatti není v koncernu VW předurčena k tomu, aby vydělávala peníze. Supersport veyron sice stojí zhruba milion eur, firmu ale vlastně jeden vůz stojí miliony tři. Nyní se spekuluje o tom, že by Bugatti mohlo do své nabídky zařadit další prakticky nevýdělečný projekt.

Volkswagen by totiž chtěl vyrobit alespoň malou sérii svého konceptu XL1. Dvoumístný minivůz s naftovým dvouválcem 0,8 litru o výkonu 48 koní váží jen 795 kilogramů. A to díky rozsáhlému použití uhlíkových vláken. XL1 je kvůli tomu na svou kategorii hodně drahý vůz.

Koncern tak prý uvažuje o tom, že by XL1 nabídl zákazníkům právě pod značkou Bugatti. Díky ní by mohl cenovku XL1 i ještě trochu vyšponovat a na voze něco vydělat. XL1 by si prý mohli kupovat současní zákazníci Bugatti jako městský vůz. Volkswagen se inspiroval u Aston Martinu, který svým zákazníkům nabízí minivůz Cygnet. To je ale vlastně jen převlečená Toyota iQ.

Otázkou zůstává, jak by ultra úsporný a nijak zvlášť rychlý model XL1 imponoval zákazníkům exkluzivních vozů Bugatti. Pravda, stejně jako Veyron by to byl unikátní technický kousek, čímž by se dost lišil od malého astonu.