Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tatra vyrobila největší český vůz historie. Má 18 metrů a 90 tun

  12:57aktualizováno  12:57
Má osm náprav, z toho je šest řiditelných. Podle mluvčí automobilky Kateřiny Navarové to je největší nákladní vozidlo vyrobené v historii českého automobilového průmyslu. Auto, jehož cena přesahuje deset milionů korun, je určeno pro německou firmu, která na podvozek namontuje vrtnou soupravu.

Tatra vyrobila vůz dlouhý 18 metrů, který má osm náprav, z toho šest řiditelných. Podle mluvčí automobilky je to největší nákladní vozidlo vyrobené v historii českého automobilového průmyslu. | foto: ČTK

Výroba trvala asi šest měsíců, neboť se prakticky jednalo o práci srovnatelnou s vývojem nového typu. Motor bude pohánět kola i nástavbu. „I s nástavbou bude vážit 90 tun, výkon bude necelých 1 200 koní, na silnici ho elektronika omezí na 600 koní. Vozidlo je homologováno pro pohyb v běžném silničním provozu, maximální rychlost je 60 kilometrů za hodinu, průměr otáčení 60 metrů,“ popsala Navarová.

Fotogalerie

Tatra by chtěla každoročně prodat pět až deset kusů takových vozidel. „Toto vozidlo ukazuje nové směřování Tatry, která se chce zaměřit na úzce specializovaná vozidla s výrazně vyšší přidanou hodnotou, než mají sériově vyráběné vozy,“ uvedla mluvčí. Auta podobných rozměrů, raketové nosiče, se podle ní v Evropě vyrábějí pouze v Rusku a Bělorusku. Jejich šířka však neumožňuje provoz po evropských silnicích.

Automobilka Tatra patří od roku 2013 společnosti Tatra Trucks českých podnikatelů Jaroslava Strnada a Reného Matery. Tržby automobilky loni dosáhly přes 3,7 miliardy korun, o 24 procent více než v roce 2013. Tatra loni vyrobila 821 vozů, o 58 více než v roce 2013, a prodala jich 850 (v předchozím roce 722). Letos chce prodat přes tisíc aut. Firma má přes 850 zaměstnanců.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.