Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší sraz sportovních aut v Česku bude zítra v Mostě

  16:05aktualizováno  16:05
Na pátek se chystá největší sraz sportovních aut v Česku. Na mostecký autodrom se zítra sjedou nejdražší sportovní vozy brázdící české silnice. Světovou premiéru bude mít speciál ultima se 1011 koňmi pod kapotou. Deset šťastlivců, kteří okruh navštíví, se bude moci také projet.

Setkání sportovních aut na mosteckém okruhu (9.5.2006) | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Ferrari, Lamborghini, Porsche, Aston Martin, Lotus. Nejdražší sportovní auta, která brázdí české silnice a v běžném provozu se kolem vás jen mihnou, v pátek změří své síly na mosteckém autodromu.

Koná se zde totiž největší sraz sportovních aut v Česku, na kterém se představí kolem dvou set nablýskaných plechových miláčků. Fandové rychlých koní pod kapotou si je budou moci nejen prohlédnout a osahat, ale někteří šťastlivci se v superrychlých vozech budou moci i svézt.

Sraz na mosteckém autodromu od 9 do 18 hodin pořádá Klub sportovních aut. Veřejnosti byl otevřen loni poprvé. A proč právě v Mostě?

"Pořádáme zde většinu našich akcí, je to už taková tradice. Navíc je to do Mostu z Prahy blíž. Ale příští rok bude sraz na okruhu v Brně, musíme to vystřídat,“ říká Nikolaos Seizis, organizátor srazu, který sám jezdí v Porsche GT3RS.

Původem je Řek, ale od 18 let žije v Česku. A k Mostu má vřelý vztah i z jiného důvodu. "Moje manželka odtud pochází.“

Podle něj nejsou majitelé sporťáků, kteří na sraz přijíždějí, žádní snobové, kteří se chtějí předvádět a na silnicích si rádi zazávodí.

"Jsme nadšenci, kteří se o auta zajímají a mají to štěstí, že si mohou dovolit přesně taková, jaká chtějí. Při srazech pořádáme i kurzy, kde se zdokonalujeme v jízdě. Také se snažíme dozvědět o našich autech vše, co se dá,“ upozornil Seizis.

Přijede i Bugatti Veyron
Loni bylo na okruhu největším tahákem Maserati MC12 za 22 milionů korun, nejdražší auto, které v Česku jezdilo.

Letos mu toto prvenství sebralo Bugatti Veyron, zřejmě vůbec nejdražší sériově vyráběné auto na světovém trhu. V přepočtu vyjde na zhruba 36 milionů korun.

Tento luxusní stroj se může řítit maximální rychlostí přes 400 kilometrů za hodinu. Osmilitrový Veyron disponuje monstrózním výkonem 736 kW, tedy 1001 koní. I tento skvost se zřejmě divákům v Mostě představí.

popisek Na vlastní kůži
BUGATTI VEYRON V AKCI

"Zatím to ale není stoprocentně jisté. Definitivně to budeme vědět až v pátek dopoledne,“ sdělil Seizis.

Bohužel tyto dva vozy na mosteckém autodromu své síly nezměří.

"Letos totiž maserati nedorazí. Jeho majitel už ohlásil, že jede se synem na jiné závody,“ potvrdil organizátor srazu.

Světová premiéra
Návštěvníci ale nemusí litovat, v Mostě na milovníky superrychlých vozů čeká jiná rarita, a hned světová novinka.

"Přijede Ultima GRT, která má 1011 koní. To je určitě nejžhavější eso. Právě nedávno vůz postavili majiteli a nejen že je jediná v Česku, ale s tímto výkonem i na světě. Ultimy se vyrábí v Anglii a mají maximálně 650 koní. Majitel z Prahy ale chtěl silnější, a tak si ji nechal předělat ve specializované firmě v USA. Už jsem v tom jel, ale je to spíš utrpení než požitek z jízdy. Když to startuje, tak to řve jako náklaďák,“ směje se Seizis.

A kolik takový plechový miláček vezme benzinu? "To sám přesně nevím, ale když už někdo takové auto má, tak tyhle otázky neřeší. Také to není na normální ježdění, ale jen na závody na okruhy,“ míní pořadatel srazu.

Kromě této nadupané ulti my se na okruhu představí další tři, které v Česku jezdí.

Kdo je nejrychlejší A co bude dál k vidění? Návštěvníci se mohou těšit například na vozy Pagani Zonda nebo Porsche 911 Turbo za čtyři miliony korun, které může jet až 310 km v hodině a z nuly na sto zrychlí za 3,7 sekundy.

Které auto je ale nejrychlejší, se dá určit jen těžko. "To je strašně relativní. Třeba v akceleraci a maximální rychlosti je to veyron. V tom je asi nepřekonatelný, ale pokud bude jezdit na okruhu, tam by asi nejrychlejší nebyl, protože je hodně těžký. Váží skoro dvě tuny, a proti lehkým sportovním vozům pak nemá šanci. Ale veyron je stavěný hlavně na dálnici a tam je díky akceleraci fenomenální,“ popsal Seizis.

Řev motorů a vůně benzinu
Kromě desítek supermoderních vozítek a jejich závodů si všichni návštěvníci budou moci prohlédnout pěkně z blízka i přípravu před startem.

"Milovníci aut budou moci chodit do pa doků, od majitelů zjistí různé zajímavosti a uslyší také, jak vozy startují. To není jako třeba na autosalonu v Ženevě nebo ve Frankfurtu, kde mezi stroji mohou lidé maximálně chodit. Na své si v Mostě přijde určitě každý,“ sdělil Seizis.

Pořadatelům zavařil
Každý, kdo přijde, má také reálnou šanci, že si splní svůj klukovský sen a v obdivovaném autě se sveze. Během dne se totiž ze slosovatelných vstupenek bude vybírat deset šťastlivců, kteří si budou moci vybrat, do čeho by se chtěli jako spolujezdci posadit.

Někdy tato výhra může ale pořadatelům pořádně zavařit. "Loni se nám stalo, že mezi výherci byl i pán, který vážil 180 kilo a to je dost velký problém. My najednou nemůžeme říct, že to nejde, nebo mu to rozmluvit, když jsme to už jednou slíbili. Potíž ovšem byla, do jakého auta se vejde, protože většina sportovních vozů má speciální závodní skořepinové sedačky. Ty jsou tak do 90 kilo. Nakonec jsme to vyřešili i díky ochotě a statečnosti majitele vozidla. Výherce se svezl ve Fordu Mustang,“ líčil úsměvný zážitek pořadatel.

Jak se stát členem klubu?
Smůlu mají i teenageři. "Podle pravidel autodromu do auta nesmí osoby mladší 18 let. Děti prostě vozit nesmíme, ty si musí nějaký ten čas počkat,“ říká Seizis.

Klub sportovních aut vznikl začátkem loňského roku v Králově Dvoře u Prahy. Jeho členem se může stát prakticky kdokoli.

"Přihlásit se může každý, kdo má sportovní auto a chce se zdokonalit. Naším krédem je, aby se lidé nepředváděli na silnicích a adrenalin si nechali až na bezpečné okruhy. Naši instruktoři členům pomohou dokonale ovládnout svůj sportovní vůz, aby věděli, kde jsou jeho i jejich hranice a co vůz v určitých situacích dělá,“ dodal Seizis.

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.