Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největším fešákem testu byl Peugeot 206

  22:25aktualizováno  22:25
- Jednoznačným vítězem srovnávacího testu z hlediska designu je Peugeot 206. Získat vavřínový věnec v této kategorii znamená půlku úspěchu, protože při výběru malého automobilu mají ženy čím dál větší slovo. A ženy kráse rozumějí. Francouzský vůz se vyznačuje velice výrazným charakterem, který se odráží nejen na karoserii, ale také v interiéru. Harmonie, s jakou jsou jejich tvary sladěny, je téměř dokonalá.

Pohled na všechny výrazové prostředky, které autu dávají patřičné charisma - přední světlomety, zadní mlhovka ve tvaru srdíčka, zadní sloupek a další -, dokazuje, že se konstruktéři a technologové uměli přizpůsobit designu. Interiér má kvalitně zpracovanou přístrojovou desku, jejíž hloubka spolu s výrazně skloněným čelním sklem působí příjemně sportovním a bezpečným dojmem. Ergonomie prostoru pro řidiče je více než uspokojivá, zvláště v partii kolen je místa víc než dost. Tuším, že z pohledu žen jsou daleko příjemnější ladné linie Peugeotu 206 než ostré hrany konkurentů, hlavně Škody Fabia a Fiatu Punto.
Určitým kompromisem je konzervativní design Volkswagenu Polo - alespoň v exteriéru, neboť vnitřek poslední modernizace důkladně provětrala. Interiér pola je velice originální s množstvím atraktivních detailů. K těm patří třeba imbusovými šrouby přitažené kryty ciferníků rychloměru a otáčkoměru nebo tvarově atraktivní a zároveň praktická středová konzola, která v žádném směru nepřichází do kontaktu s řidičovým kolenem. Jenom materiály působí gumově. Na pohled futuristický dezén přístrojové desky a výplně dveří se jeví lacině. Zrovna u volkswagenu mě použití těchto materiálů překvapuje - čekal bych je spíš v Seatu Ibiza. Nový design přední masky a nárazníku vytváří optický dojem, že jde o podstatně větší vůz. Bohužel, platí to jen zpředu, zatímco boční pohled prozrazuje, že tvarování přední části je opticky příliš mohutné a těžké ve srovnání s drobněji působící zádí. Ta zůstala bez větších změn.
Fabia má své místo na slunci jistě nejen pro nesporné technické kvality, ale také zásluhou designu, který muži přijímají veskrze kladně. Auto má dynamické rysy a působí možná i trochu agresivně, což mají právě muži rádi. V případě dieselu optická dravost nekoresponduje s výkony motoru. To se však brzy změní, neboť nastoupí pohon TDI. Interiér fabie je poněkud strohý, ale vytváří dojem, že člověk sedí ve voze vyšší třídy. Za nejlepší ergonomií řidičova pracoviště stojí osově nastavitelný volant, který je v dané kategorii vozů doopravdy světlou výjimkou. Za poněkud problematické považuji místo, kde koleno naráží do přístrojové desky. Roh středové konzoly tam je dost ostrý a při havárii může způsobit nepříjemná zranění nohou a pánve. Polstrování dveří sice chce mířit k útulnosti, ale z hlediska zašpinění nezvolil výrobce vhodnou látku. Ta, která byla v testovaném autě, mi připomínala košili.
Fiat Punto je originální až výstřední. Neotřelý design se však nemusí líbit každému. Vnějším tvarům bezesporu dominují světlomety, a to přední i zadní. Ty jsou nejen atraktivní, ale také praktické, takže tvůrci mají argument i pro ty, kterým by přišlo jejich tvarování nezajímavé. Interiér působí příjemně sportovním dojmem, což ovšem nelze tvrdit o kvalitě jeho plastů. Ergonomie prostoru pro řidiče je velmi dobrá. Podíl na tomto hodnocení mají vynikající sedačky s bederní opěrkou už v základní výbavě. Drobná kolize může nastat mezi kolenem a kličkou na otevírání dveří, ale nejspíš jen u vzrostlejších jedinců.
Konečně Škoda Felicia je velice praktické auto, ale z hlediska designu už k němu není co říci. Hlavně interiéru se sluší vzkázat: "Děkujeme, odejděte!"
Autor je spolupracovníkem redakce

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.