Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejvíc se prodělá na novém, hodně vybaveném a brzy prodávaném autě

aktualizováno 
S největšími finančními ztrátami musí počítat motorista, který se rozhodne pro koupi drahého a špičkově vybaveného automobilu.
S největšími finančními ztrátami musí počítat motorista, který se rozhodne pro koupi drahého a špičkově vybaveného automobilu. "Při prodeji ojetiny totiž právě výbava ztrácí na ceně rychleji než automobil," říká vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha Aleš Kužel. Tento fakt se potvrzuje také u automobilů, které v uplynulých letech prošly dlouhodobými testy MF DNES. Například Škodu Fabia 1.4 16V Elegance, která nová stojí přes 450 tisíc korun, by se podle názoru odborníků po roce provozu a se 40 tisíci kilometrů nepodařilo prodat dráž než za 355 000 korun. "Zhruba 350 tisíc korun - to je hranice, kterou jsou zákazníci ochotni akceptovat při koupi vybavené jeté fabie," potvrzuje Aleš Kužel. Nejmenší ztráta je na ojetině, a hlavně na té kvalitní a levnější. U takového vozu ovšem motorista platí veškeré náklady - a ty mohou být při smůle až ruinující - sám, zatímco nový automobil je v záruce a majitel v jejím rámci platí jen olejové náplně, vlastní vinou způsobené škody a podobně.

Orientační výpočet finančních ztrát na dosud testovaných vozech 1)

Vůz pořizovací prodejní ztráta
cena (Kč) cena (Kč) (Kč)

Škoda Octavia 1.8 20V SLX 2) 499 900 375 000 124 900
Škoda Octavia 1.9 Turbo kombi SLX 2) 599 900 430 000 169 900
Škoda Felicia 1.3 LXi 253 550 200 000 53 550
Škoda Fabia 1.4 16V Elegance 455 900 355 000 100 900
Ford Mondeo 1.8 16V GLX 3) 225 000 185 000 40 000
Opel Vectra 1.6 GL 3) 105 000 75 000 30 000

Poznámky: 1) přepočítáno současnými parametry trhu ojetin a na auta, která by během roku absolvovala 40 000 km;2) starší model; 3) koupen jako ojetina
Pramen: MF DNES, AAA Auto Praha

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.