Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejvíce dětských dopravních nehod je v září

  11:36aktualizováno  11:36
Policejní statistiky jednoznačně potvrzují, že nejrizikovějším měsícem z pohledu nehodovosti dětí je září. Uvádí to Ústřední automotoklub ČR. Děti se vrací z prázdnin a řidiči si změnu často neuvědomují. Stejně tak děti, dosud zvyklé na pohyb a sportovní hřiště, se opět po dlouhé době ocitají v rušném městě.

Hlavním nebezpečím pro řidiče je kumulace dětí - jejich přítomnost v ulicích, na sídlištích a na nejživějších komunikacích. "Každý účastník silničního provozu od cyklisty až po řidiče kamiónu by měl věnovat zvýšenou pozornost dopravnímu
značení, přechodům pro chodce, především v oblastech kolem škol a stravovacích zařízení," nabádá automotoklub ve svých informacích. 

V současné době se mohou řidiči setkávat se zřetelně značenými místy s větším počtem dětí. Jedná se především o nápisy na vozovce "Pozor děti !" či o klasické dopravní značky snižující nejvyšší povolenou rychlost v obci na 40 km/h. "Řidiči si často na podobná omezení stěžují, že čtyřicítka je zbytečně nízká rychlost a zvláště ve městech značně zpomaluje dopravu a vytváří kolony a dopravní zácpy. Pravdou však zůstává, že brzdná dráha je i v této rychlosti velmi dlouhá a může chodce zranit i usmrtit," vysvětluje automotoklub. Navíc brzdnou dráhu ovlivňuje technický
stav vozidla, povrch vozovky a reakce řidiče.

Významnou roli mohou sehrát v prvních dnech nového školního roku rodiče. Ti by měli před nástupem do školy pečlivě své dítě poučit, jaké nebezpečí mu hrozí. Děti do sedmi let by rodiče měli vodit za ruku i na chodníku, a to po jeho vnitřní straně, kočárek s malým dítětem se přes vozovku nemá tlačit, ale vždy táhnout za sebou.


 

Nový typ světelného označení přechodu vznikl na zkoušku v Opletalově ulici v Praze 1. Pokud se tento způsob osvědčí, přibudou semaforem označené přechody i jinde po Praze. (13. srpna 2001)

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.