Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejvíce problémů bývá s airbagy, plyn může za minimum potíží

aktualizováno 
Problémy s akcelerátorem představují pouhá 3 % stížností zákazníků na nebezpečné závady automobilů. Vyplývá to ze statistik amerického úřadu pro bezpečnost silničního provozu.

Nový airbag pro zadní sedadla od Toyoty | foto: Toyota

Nedávné problémy Toyoty s plynovým pedálem, který měl způsobovat nenadálé samovolné zrychlování vozů, zahnaly do servisů miliony řidičů. Svolávací akce v souvislosti s vadným plynovým pedálem se tak do historie zapsaly jako pravděpodobně doposud největší svého druhu.

Jak ale ukazují statistiky úřadu NHTSA, problémy s plynovým pedálem tvoří jen asi 3 % všech stížností, které k němu dorazily. Zveřejněné statistiky se týkají šesti největších automobilových výrobců na americkém trhu, tedy GM, Toyoty, Fordu, Chrysleru, Hondy a Nissanu. Pomalu tak vychází najevo, že reakce a následná kampaň kvůli problémům Toyot byla spíše jakýmsi honem na čarodějnice, který se zrovna hodil americkým automobilkám. Ty se totiž stále nachází ve velkých problémech.

Od roku 2003 sbírá úřad NHTSA stížnosti na technické poruchy automobilů, v jejichž důsledku dojde k dopravní nehodě při níž je některý z účastníků zraněn nebo usmrcen. Za celou dobu úřad takových stížností nasbíral přes 23 800. Ze statistky vychází jako smutný vítěz airbag. Zařízení, které má zachraňovat životy při nehodách selhává nejčastěji a může za polovinu nahlášených případů. Airbag jasně vede i v případě Toyoty, která má logicky ze všech výrobců nejvyšší podíl stížností na samovolné zrychlování. Kvůli vadným aribagům proběhlo v USA již přes 70 svolávacích akcí, které se celkově dotkly asi pěti milionů vozů sledovaných šesti značek.

Na Toyotu se od roku 2003 sneslo 2 200 stížností z nichž 253, tedy asi 11 %, souviselo s problémy s akcelerátorem. To vedlo ke svolávací akci vlastně stejných rozměrů, jako v případě vadných airbagů u všech šesti značek dohromady. I přes velkou medializaci problémů se zrychlováním jsou ale statistiky neúprosné – každoročně zaznamenala Toyota zhruba stejné množství stížností, tedy asi 40. Za první tři čtvrtletí roku 2009 bylo stížností 32.

Na automobily koncernu General Motors se přitom sešlo za stejné období 203 stížností na problémy s akcelerátorem, číslo se tedy od toho u Toyoty příliš neliší. Koncern GM má přitom celkově na kontě více než pětinásobek stížností ve srovnání s Toyotou. Podobné je to u Fordu, který zaznamenal 241 stížností na ovládání rychlosti, celkově má na kontě trojnásobek stížností oproti Toyotě. V období mezi lety 2003 a 2009 přitom GM prodalo v USA 26,5 milionu vozů, Ford 17,9 milionu a Toyota 15,3 milionu aut.







Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.