Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejvíce se platí v Británii

  8:57aktualizováno  8:57
Řidiči, pozor při cestách po Velké Británii, hlásají rok co rok před začátkem turistické sezony největší motoristické organizace na kontinentě.
Řidiči, pozor při cestách po Velké Británii, hlásají rok co rok před začátkem turistické sezony největší motoristické organizace na kontinentě. Upozorňují totiž nejen na jízdu po levé straně vozovky, ale především na výši pokut, jakou britští policisté udělují neukázněným řidičům. Tamní pokuty jsou jednoznačně nejvyšší v Evropě. Podle informací uznávaného německého motoristického spolku ADAC může motorista dostat pokutu až ve výši 5000 liber (cca 8000 euro), což je v přepočtu zhruba čtvrt milionu českých korun. Pro představu, roční plat profesora na anglické vysoké škole je necelé dva miliony českých korun a sekretářka bere přibližně polovinu. Nejvíce se na britských ostrovech platí za jízdu pod vlivem alkoholu, což je prakticky stejné pro celou Evropu včetně tuzemska (nejvýše 15 tis. Kč). Sousední Německo není také pro hříšníky levné, překročení povolené hranice alkoholu v krvi může přijít až na 6100 eur (195 tis. Kč při průměrné roční mzdě zhruba 1,8 milionu českých korun). Na silnicích Rakouska přijde alkohol v krvi řidiče až na 3600 eur (115 tis. Kč). Zato ve Francii je stejný přestupek levnější - přijde nejvýše na 750 eur (24 tis. Kč). Ve všech těchto zemích však ještě hrozí další následné tresty, například ve Francii až tři roky vězení. Informace o výši pokut jsou k nalezení například na internetové adrese www.uamk.cz.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.