Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejvýkonnější ferrari všech dob přijíždí: 599 Gran Turismo Omologata

aktualizováno 
Ferrari se chlubí podle vlastních slov nejvýkonnějším autem v historii automobilky. GTO je ještě nabroušenější verzí dvanáctiválcového 599 GTB Fiorano. Z šestilitrového motoru v Maranellu vymámili dalších padesát koní a postavili nejsilnější ferrari, které může jezdit v běžném provozu.

Ferrari 599 GTO | foto: Ferrari

Rudá novinka vrací do ceníku trojpísmenní GTO, což značí "Gran Turismo Omologata". To říká, že to je vlastně závodní nádobíčko, schválené pro provoz na běžných komunikacích s pandami a logany. Vývojáři prozrazují, že některé vychytávky GTOčka opravdu vyvíjeli jako pro Formuli 1. Stejné označení nesly slavné modely historie 250 GTO z roku 1962 a 288 GTO v roce 1984, které ve své době tvořily vrchol nabídky Ferrari.

Větší výkon doprovodili konstruktéři také snížením hmotnosti na 1495 kilo (1605 s náplněmi). Každé 2,23 kilogramy nového superferrari teď táhne jeden kůň výkonu, z nuly na stovku vystřelí GTO za 3,35 sekund a rozjede se až na 335 kilometrů v hodině.

Při 8250 otáčkách táhne GTO 670 koní (kultovní enzo Ferrari má o deset míň). Ve dvanáctiválci objemu 5999 ccm je schováno 620 Nm. Podle měření automobilky prý vystačí se 17,5 litry benzinu na sto kilometrů.

Ferrari 599 GTOFerrari 599 GTO

Ferrari GTO vychází ze závodní laboratoře 599XX, kterou maranellská automobilka ukázala loni na autosalonu v Ženevě. Více o Ferrrari 599XX čtěte ZDE

V rámci diety nahradily standardní materiály drahé a lehké kompozity a ztenčovala se dokonce i skla. Lehčí je také superrychlá šestistupňová převodovka (přeřadí za 50 milisekund) a výfukový systém.

Přepracovávala se také aerodynamika, při dvoustovce tlačí auto k podložce 144 kilo. Přepracovaný předek auto o kousek zkrátil, přibyly spojlery a výřezy v karoserii, které mají za úkol přivádět více vzduchu a lépe tak chladit důležité komponenty.

Ferrari 599 GTO přiváží novinky, které ostatní modely zatím závidí: karbokeramické brzdy druhé generace, které jsou lehčí, mají lepší aerodynamiku a lépe se chladí. Ze stovky zastaví auto na 32,5 metrech. A Michelin namíchal speciální směs na pneumatiky (vpředu 285/30 ZR20, vzadu 315/35 ZR20).

Ferrari 599 GTO

Úprav se dočkal podvozek, řízení a nastavení systému kontroly trakce. Manettino, kterým pilot přenastavuje auto na různé režimy, přišlo o polohu ICE, namísto ní je nově CT-off (vypnutá kontrola trakce).

Řidič má k ruce nové rozhraní Virtual Race Engineer (VRE), které stále monitoruje stav a výkony auta. Ten nejlepší pilot zajede okruh ve Fioranu s novým GTO za 1 minutu a 24 sekund. Nové ferrari vznikne v 599 exemplářích a oficiálně se představí na autosalonu v Pekingu. Vybraným klientům ho ale ukáží 14. dubna v Modeně.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.