Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejvyšší cenu za obutí zaplatí majitel octavie

aktualizováno 
Provozní náklady automobilu ovlivňují také investice do nákupu nových pneumatik, které měla z testovaných vozů nejdražší Škoda Octavia kombi: když se majitel rozhodne pro pláště tuzemské výroby, zaplatí za sadu čtyř kusů zhruba 11 tisíc korun. To ale jen v případě, že vůz bude mít originální patnáctipalcová kola. Jestliže testovaná octavia měla šestnáctipalcové disky s pneumatikami rozměru 205/55, stálo by tuzemské obutí 14 tisíc korun. Při použití gum známé zahraniční značky vydá majitel škodovky z peněženky ještě víc - za patnáctipalcová kola od téměř 19 tisíc a o palec větší pneumatiky přijdou na 25 tisíc. Pro Toyotu Yaris Verso a Peugeota Partner stojí obutí stejně - asi 6500 za tuzemské výrobky a 15 tisíc korun zahraniční. Renault Scénic je přibližně ve středu cen, když tuzemské gumy pro něj jsou za necelých deset tisíc a zahraniční za 14 tisíc korun. Ve zvláštní situaci bude majitel Oplu Agila. Ten totiž je z montážní linky vybaven nezvyklým rozměrem pneumatik 155/65 průměru 14 palců, které se v katalozích prakticky neobjevují. Výrobce vozu ale uvádí alternativní obutí rozměru 165/60/14 a tyto pláště už obchodníci se zahraničními plášti mají za zhruba 13 tisíc korun. Tuzemské pneumatiky uvedených rozměrů v nabídce nejsou. Pro zimní provoz se doporučuje nákup zimních pneumatik. V ceně jejich sady (tentokrát pět kusů) jsou zahrnuty vždy také ocelové disky kol, které ovlivňují nejvyšší cenou z testovaných vozů zimní obutí zvláště u yarise a scénika. Pro agilu opět není v nabídce tuzemský výrobek.
Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Mercedes Třída G 5,5 63...
Mercedes Třída G 5,5 63...

r.v. 2016, naj. 36 400 km, benzín
2 800 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.