Nejvyšší cenu za obutí zaplatí majitel octavie

Provozní náklady automobilu ovlivňují také investice do nákupu nových pneumatik, které měla z testovaných vozů nejdražší Škoda Octavia kombi: když se majitel rozhodne pro pláště tuzemské výroby, zaplatí za sadu čtyř kusů zhruba 11 tisíc korun. To ale jen v případě, že vůz bude mít originální patnáctipalcová kola. Jestliže testovaná octavia měla šestnáctipalcové disky s pneumatikami rozměru 205/55, stálo by tuzemské obutí 14 tisíc korun. Při použití gum známé zahraniční značky vydá majitel škodovky z peněženky ještě víc - za patnáctipalcová kola od téměř 19 tisíc a o palec větší pneumatiky přijdou na 25 tisíc. Pro Toyotu Yaris Verso a Peugeota Partner stojí obutí stejně - asi 6500 za tuzemské výrobky a 15 tisíc korun zahraniční. Renault Scénic je přibližně ve středu cen, když tuzemské gumy pro něj jsou za necelých deset tisíc a zahraniční za 14 tisíc korun. Ve zvláštní situaci bude majitel Oplu Agila. Ten totiž je z montážní linky vybaven nezvyklým rozměrem pneumatik 155/65 průměru 14 palců, které se v katalozích prakticky neobjevují. Výrobce vozu ale uvádí alternativní obutí rozměru 165/60/14 a tyto pláště už obchodníci se zahraničními plášti mají za zhruba 13 tisíc korun. Tuzemské pneumatiky uvedených rozměrů v nabídce nejsou. Pro zimní provoz se doporučuje nákup zimních pneumatik. V ceně jejich sady (tentokrát pět kusů) jsou zahrnuty vždy také ocelové disky kol, které ovlivňují nejvyšší cenou z testovaných vozů zimní obutí zvláště u yarise a scénika. Pro agilu opět není v nabídce tuzemský výrobek.